00:04|چهارشنبه, اردیبهشت 12 ,1403
تاریخ انتشار: 14 تیر 1402 - 10:59
کد خبر: 18363

امضای تفاهم نامه بهره‌برداری از بزرگترین معدن تیتانیوم غرب آسیا در ارومیه

تفاهم نامه بهره‌برداری از بزرگترین معدن تیتانیوم غرب آسیا به امضای استاندار آذربایجان‌غربی و سرمایه گذاران امضا شد.
امضای تفاهم نامه بهره‌برداری از بزرگترین معدن تیتانیوم غرب آسیا در ارومیه

در نشست فعالین اقتصادی و جمعی از نخبگان آذربایجان غربی که با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، تفاهم نامه بهره‌برداری از بزرگترین معدن تیتانیوم غرب آسیا به امضای استاندار آذربایجان‌غربی، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری پارسیان، مدیر عامل گروه اقتصادی مفید و مدیر عامل شرکت توسعه صنعت و معدن تدبیر رسید.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در حاشیه این نشست به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: پس از دستور استاندار آذربایجان غربی برای تسریع در تعیین تکلیف طرح سرمایه گذاری این معدن، تفاهم نامه سرمایه گذاری، بین ۳ شرکت بزرگ صنعتی و معدنی کشور در قالب یک کنسرسیوم به همراه شرکت دارنده پروانه بهره برداری به امضا رسید.

عبدالحمید سرتیپی، افزود: براساس این تفاهم نامه سرمایه گذاران در مرحله نخست ۵۰۰ میلیون یورو در چند مرحله برای استخراج و احداث کارخانه استحصال هزینه خواهند کرد و در سال‌های آینده این سرمایه گذاری نسبت به پیشرفت طرح افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: ظرفیت تخمینی این معدن ۵۶ میلیون تن با عیار بیش از  ۶ درصد است و بخشی از ذخایر معدن تیتان در ۲۵ سال استخراج خواهد شد.

مدیر کل صمت آذربایجان غربی افزود: در ۵ سال اول ۱۴۰ هزار تن در ۵ سال دوم ۲۱۰ هزار تن و در ۱۵ سال آخر هر سال ۲۸۰ هزار تن دی اکسید تیتانیوم یا پگمنت از معدن قره آغاج استخراج خواهد شد.

اشتغال زایی ۱۵۰۰ نفری در معدن تیتان ارومیه

سرتیپی بیان کرد: با اجرای این طرح معدنی یک هزار و ۵۰۰  نفر مشغول به کار خواهند شد و با اجرای طرح‌های پایین دست میزان اشتغال بالاتر خواهد رفت.

همچنین در این نشست تفاهم نامه ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس جدید توسط استاندار آذربایجان غربی و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور امضا شد.

در این آیین گازرسانی به ۵۰ روستا و ۲۸ واحد صنعتی استان و همچنین بهره برداری از ۸۰ کلاس درس در مناطق محروم استان نیز آغاز شد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید