22:42|سه شنبه, اردیبهشت 18 ,1403
تاریخ انتشار: 17 اردیبهشت 1402 - 11:27
کد خبر: 18328
رئیس گروه پیش بینی سازمان هواشناسی آذربایجان‌غربی:

بارش‌های رگباری شمال آذربایجان غربی را فرا می‌گیرد

با بررسی نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی، بارش‌های رگباری از عصر امروز /یکشنبه/ شمال این استان را فرا می‌گیرد و لازم است شهروندان به هشدار صادر شده توجه کنند.
بارش‌های رگباری شمال آذربایجان غربی را فرا می‌گیرد

مهدی صابری،رئیس گروه پیش بینی سازمان هواشناسی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: وزش باد نیز برای تمامی مناطق استان پیش بینی می‌شود که شدت آن در مناطق جنوبی بیشتر بوده و احتمال تولید گرد و خاک نیز وجود دارد.
 

وی با بیان اینکه هشدار زرد برای مناطق یاد شده صادر شده است، اظهار کرد: بارش‌های رگباری توام با رعد و برق و وزش باد شدید بویژه در مناطق شمالی آذربایجان غربی از روز یکشنبه تا پایان روز سه‌شنبه هفته جاری وجود دارد.
 

صابری ادامه داد: آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها هم پیش بینی می‌شود که لازم است مسافران و افراد بومی و محلی موارد ایمنی را مد نظر داشته و از تردد و اطراق در این محل‌ها خودداری کنند.
 

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اضافه کرد: احتمال صاعقه نیز وجود دارد و ضروریست تا افراد بومی و محلی، کشاورزان و کوهنوردان از حضور در نقاط مرتفع پرهیز کنند.

به گفته وی، با توجه به اینکه دمای هوای استان در هفته گذشته کاهش داشت از هفته جاری افزایش دما نیز به تدریج پیش بینی می‌شود.
 

صابری با اشاره به بارش‌های هفته گذشته استان آذربایجان غربی یادآور شد: شهرستان چایپاره پر بارش ترین شهر شمالی استان با ۱۲ میلی‌متر بارندگی بود و شهرهای شوط و ماکو نیز به ترتیب شاهد بارش‌هایی به میزان هشت و پنج میلی‌متر بودند.
 

وی با اشاره به دمای هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته تاکید کرد: دمای ارومیه بین ۱۰ تا ۲۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بود و شهرستان تکاب با مثبت پنج و پلدشت با مثبت ۲۹ درجه سانتی‌گراد به ترتیب خنک ترین و سردترین شهرهای استان بودند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید