11:01|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 04 بهمن 1401 - 09:39
کد خبر: 18240

عملیات آواربرداری در مناطق زلزله زده خوی آغاز شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: طبق دستور مقام عالی استان برای استفاده از همه ظرفیت‌ها جهت آواربرداری از مناطق زلزله زده، این عملیات با محوریت شهر فیرورق و برخی روستاها در کمتر از یک هفته پس از وقوع زمین لرزه، آغاز شد.
عملیات آواربرداری در مناطق زلزله زده خوی آغاز شد

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، یاسر رهبردین، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: در این عملیات از ماشین آلات سنگین بخش دولتی و خصوصی استفاده می‌شود و نهادهای مختلفی از جمله بنیاد مسکن، راهداری، راه و شهرسازی، آب منطقه‌ای و شهرداری‌های استان در این خصوص مشارکت و همکاری‌های لازم را با ستاد بازسازی دارند.
 

وی اضافه کرد: علاوه بر آن، شرکت‌های خدمات رسان با قطع خدماتی نظیر برق، گاز و آب منازل احداثی و ۳۰ گروه جهادی به همراه بسیج سازندگی در این عملیات به ویژه تخلیه اثاثیه منازل و گشایش معابر همکاری دارند تا با سرعت بیشتری شاهد آواربرداری از این مناطق باشیم.
 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: بر اثر زمین لرزه ۵.۴ ریشتری ۲۸ دی ماه در منطقه فیرورق خوی، ۳۷۰ واحد باید تخریب و مجددا احداث شود و سه هزار و ۶۰۰ واحد هم نیازمند تعمیر هستند که امیدواریم با همراهی همه نهادها، روند بازسازی آنها نظیر روستاهای زلزله زده بخش مرکزی خوی به سرعت اجرایی شود.
 

رهبردین اظهار کرد: همچنین ۲ هزار و ۵۰۰ واحد نگهداری دام باید در روستاهای مناطق زلزله زده نیز باید ابتدا بطور کامل آواربرداری شده و سپس از نو احداث شود که این کار نیز شروع شده است.
 

وی گفت: در مرحله نخست، آواربرداری در شهر فیرورق خوی و روستاهای بدلان و وار انجام می‌شود و پس از آن در روستاهای دیگر این کار ادامه می‌یابد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید