11:22|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 06 تیر 1401 - 14:05
کد خبر: 18002

داستان تکراری گرانی رهن و اجاره‌بها در کلانشهر ارومیه زیر سایه بی‌نظارتی مسئولان

افزایش نجومی و چندبرابری قیمت رهن و اجاره‌بها در کلانشهر ارومیه طی چند ‌سال اخیر آن‌هم بدون هیچ نظارت اصولی باعث فشار بیش از حد به قشر ضعیف و متوسط جامعه شده و گله‌مندی اکثریت افراد را به دنبال داشته است.
داستان تکراری گرانی رهن و اجاره‌بها در کلانشهر ارومیه زیر سایه بی‌نظارتی مسئولان

سرویس اقتصادی باریش نیوز، افزایش تورم طی سال‌های اخیر منجر به افزایش اجاره‌بها شده است که امسال نیز شاهد افزایش چند درصدی قیمت اجاره‌خانه در کلانشهر ارومیه شده‌ایم.

 

در پی این گرانی‌ها می‌توان گفت که شهروندان اولین گروهی هستند که افزایش اجاره‌بها را احساس می‌کنند؛ افزایش اجاره بها موجب شده سطح خانه‌های مردم مدام کاهش یابد و به‌ناچار سطح خانه‌ها و منطقه‌ها برای اجاره‌نشینی ضعیف‌تر ‌شود.

 

از طرفی دولت و مسئولان وعده‌هایی در رابطه با نظارت و کنترل قیمت‌ها مطرح کرده و برای بهبود وضعیت مستاجران وامی را تحت عنوان ودیعه مسکن در نظر گرفته‌اندکه متاسفانه به دلیل موانع متعددی که برای دریافت وام بر سر راه مستاجران قرار می‌گیرد، چالش جدیدی برای مردم ایجاد کرده و هیچ‌یک از وعده‌های آنان به مرحله اجرا نرسیده است.

 

متاسفانه با نگاهی به بازارمسکن در کلانشهر ارومیه و میزان حقوق دریافتی برخی کارمندان و افراد کارگر این واقعیت به اثبات می‌رسد که عمده پرداختی خانوارها برای تأمین هزینه‌های مسکن در این شهر کفایت نکرده و برخی خانواده‌ها نیز برای پرداخت هزینه اجاره بها با مشکل مواجه هستند.

 

از سوی دیگر نیز آگهی های منتشر شده در فضای مجازی نیز موجب دامن زدن به قیمت رهن و اجاره‌بها شده و متاسفانه مسئولان مربوطه همچنان بی توجه به این موضوع هستند و همین بی‌تفاوتی‌ها زمینه را برای افراد سودجو فراهم آورده است.

 

در پایان لازم به ذکر است که با توجه به گرانی کالاهای اساسی و رشد افسارگسیخته رهن و اجاره‌بها مسکن، متولیان امر بایستی برنامه‌ای موثق و کاربردی جهت حمایت از مستاجران اتخاذ و از طرفی امید می‌رود با اجرای مصوبات و وعده‌های مطرح شده اخیر بتوانند نرخ رهن و اجاره‌بها را در این کلانشهر کنترل کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید