14:03|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 21 خرداد 1401 - 09:42
کد خبر: 17952
در خطبه‌های آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه ارومیه مطرح شد:

مسئولان و مدیران باید سبک زندگی خود را بر مبنای سبک ایرانی و مردمی قراردهند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: مسئولان و مدیران باید سبک زندگی خود را بر مبنای سبک ایرانی و مردمی قراردهند.
مسئولان و مدیران باید سبک زندگی خود را بر مبنای سبک ایرانی و مردمی قراردهند

به گزارش پایگاه خبری باریش نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه 20 خرداد در ارومیه، با اشاره به ایام حج، اظهار داشت: این ایام بهترین و زیباترین ایام برای نمایش وحدت و همبستگی میان مسلمانان است.
 

وی افزود: مسئولان حج باید تمام توجه خود را معطوف به حفظ جان حاجیان قرار دهند.
 

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به لزوم قرار گرفتن افراد معتقد و متدین در جایگاه‌های مدیریتی، گفت: ارتجاع و پیروی برخی افراد از فرهنگ غربی و داشتن زندگی غربی برای مسئولان و مدیران مناسب نیست.
 

حجت‌الاسلام قریشی، عنوان کرد: سبک زندگی اسلامی ایرانی باید برای مدیران جزو اولویت باشد و خود را از سبک زندگی غیراسلامی و غربی دورنگه دارند.
 

وی تاکید کرد: قبل از انقلاب و در دوره حکومت رژیم پهلوی، مدیران از طبقه مرفه بودند اما در نظام اسلامی اصل اساسی بر داشتن زندگی مردمی و اسلامی است.
 

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، همچنین در خصوص حوادثی نظیر متروپل و قطار مشهد - یزد، ابراز داشت: رعایت استاندارد و داشتن توجه به جان مردم برای همه الزامی است، در این خصوص همه اعم از مسئولان و مردم باید دقت و توجه لازم داشته باشند.
 

وی، اهدای عضو را یکی از امورات خیر در جامعه عنوان و خاطرنشان کرد: باید در راستای ترویج این فرهنگ در میان مردم و به ویژه خانواده افراد مرگ مغزی تلاش بیشتری شود چراکه هم اکنون افراد نیازمند اعضا چشم انتطار چنین اقدامات خیری هستند.
 

حجت الاسلام قریشی، ایجاد ناامیدی در سطح جامعه را جزو نقشه‌های دشمن برشمرد و ابراز داشت: برخی با تمسک به موضوعات مختلف از اقتصاد و فرهنگ و اجتماع، تلاش دارند تا سطح امید در جامعه را کاهش دهند، این در حالی است که در شرایط فعلی نیازمند امیدافزایی هستیم.
 

وی در پایان بر برخورد با متخلفان تاکید کرد و گفت: افرادی که با احتکار، گرانفروشی و سایر امورات نسبت به نارضایتی می‌شوند، باید ضمن شناسایی و معرفی به مراجع مربوطه، باید از جانب مردم معرفی و طرد شوند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید