08:23|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 18 خرداد 1401 - 13:31
کد خبر: 17946

افزایش قیمت لحظه‌ای مواد غذایی؛ کابوس شبانه شهروندان ارومیه‌ای

طی روزهای اخیر شاهد افزایش بی‌رویه و نجومی قیمت کالاهای اساسی در کلانشهر ارومیه هستیم که اعتراضات بسیاری را به همراه داشته و انتظار می‌رود مسئولان مربوطه چاره‌ای جهت رسیدگی و بهبود این وضعیت ناسامان بیاندیشند.
افزایش قیمت لحظه‌ای مواد غذایی؛ کابوس شبانه شهروندان ارومیه‌ای

سرویس اقتصادی باریش نیوز، قصه گرانی محصولات و کالاها در کلانشهر ارومیه تمامی ندارد و افزایش و تغییر لحظه‌ای قیمت‌ها موجب کلافگی و سردرگمی مردم شده و فشارهای زیادی به خصوص به قشر متوسط و ضعیت جامعه وارد کرده است.

موج گرانی‌ها از سال 99 مصادف با شیوع ویروس کرونا به اوج خود رسید، بطوری که اکنون با گذشت حدود سه سال، افزایش یک شبه قیمت کالاهای اساسی و ... به یک مسئله عادی برای افراد تبدیل شده است.

متاسفانه طی این سال‌ها و باتوجه به گرانی اقلام خوراکی شاهد آن هستیم که حجم خریدها کمتر شده و در مقابل میزان پرداختی بیشتر شده که توان خرید مردم را به صفر رسانده است.

124 سامانه‌ای که سازمان صمت جهت گزارش گرانفروشی در اختیار شهروندان قرار داده است؛ متاسفانه بنابر پیام‌های دریافتی مخاطبان اظهار می‌کنند که هیچ پاسخی از سوی مسئولان عاید آن‌ها نشده و گرانفروشی‌ها همچنان در سطح شهری بیداد می‌کند.

با تغییر دولت مطالبه اصلی مردم کنترل بازار و ثبات قیمت در آن بوده و انتظار می‌رفت که این وضعیت هرچه سریع‌تر سروسامان یابد؛ متاسفانه نه تنها افسار گرانی‌ها مهار نشده بلکه افزایش داشته است.

در پایان امید است ضمن توجه به معیشت مردم، کنترل بر بازار و قیمت‌ها هم به گونه‌ای باشد تا قشر ضعیف و متوسط جامعه نیز بتوانند کالاهای مورد نیاز خود را تامین نمایند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید