07:44|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 31 اردیبهشت 1401 - 12:23
کد خبر: 17908

تقویت مراودات مرزی و سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی لازمه پیشرفت استان

رئیس جمهور در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی برلزوم تقویت مراودات مرزی،ساماندهی کولبری و تسهیل سرمایه گذاری را لازمه توسعه و پیشرفت استان عنوان کرد.
تقویت مراودات مرزی و سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی لازمه پیشرفت استان

به گزارش پایگاه خبری باریش نیوز، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی گفت: همه مدیران مدعی خدمت به مردم هستند اما خدمتگزاری به مردم متفاوت است بخشی از مدیران  منفعت گرا هستند ، بخشی دیگر از در نوع دوستی و انسان دوستانه مدیریت میکنند و بخشی دیگر  معتقدند  ایمان به اینکه راه رسیدن به خدا خدمت خلق است و این نوع مدیران هستند که گره گشا و در نظام هستی  پایدارند نگاهی که ماندگاری میدهد به کار ما این است که تلاش برای رضای خدا باشد .

وی در ادامه با اشاره اینکه ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی همین نگاه را داشتند و خونشان را در راه خدا ریختند افزود :  در این استان کارهای خوبی شده کسی نمیتواند بگوید کار نشده اما انتظار مردم بالاتر از این کارها بوده است مردم با این کارها رونق اقتصادی نداشتند .

رئیس جمهور افزود : ما در بعضی حوزه ها مثل امنیت و نظامی خوب عمل کردیم اما در بعضی عقب ماندگی داریم که با راه رفتن معمولی جبران نمیشود یک حرکت جهادی و مخلصانه همراه با تدبیر وتعقل نیاز است کارهای جهشی نیاز داریم .

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه  هر کار جهادی مورد رضایت خداوند و مردم است و موجب دلسردی دشمن گفت   کار جهادی و تحولی اقتضاء میکند مدیران آرام نگیرند و دائم در تلاش باشند اگر یک نفر کار نکند همانند خط تولید همه تولید متوقف میشود یک هماهنگی و توازن لازم است .

وی با بیان اینکه  اقتضاء کار جهادی  این است که همه هماهنگ و هم صدا و هم پا حرکت کنند گفت  در این مقطع حق آزمون و خطا نداریم کارهایمان باید با تعقل و دوراندیشی باشد از تجربیات کشورهای دیگر استفاده کردن اشکال ندارد اما با نسخه نوشتن کار نمیکنیم باید با شرابط خودمان هماهنگ باشد ما از تجربیات همه عالم استفاده میکنیم.

حجت الاسلام رئیسی با تاکید بر موقعیت ممتاز استان و همسایگی با سه کشور گفت : ارتباطات  مرزی را بیشتر کنید ، کمیته های مشترک به خصوص با ترکیه باید تشکیل شود، مشوقهای برای سرمایه گذاری نیازمندیم افزایش بهره وری و سرمایه گداری هر دو نیاز است

رئیس جمهور تاکید کرد : استفاده از بازارچه های مرزی اولویت دارد مرز تهدید نیست فرصت است استفاده کنید، ساماندهی کوله بری در غرب کشور را اجرا کنید و با ساز و کار مناسب اجازه فعالیت بدهید ،ممنوعیت ها و آزادها را اعلام کنید مردم کار کنند و معیشتشان با کیفیت شود.

تقویت  گمرکات و 24 ساعته  کردن روندامور گمرکی-  اعمال  مدیریت متمرکز –حذف دستورالعمل های خلق الساعه -ثبات در سیاست گذاریها و امور اجرایی  و بومی گزینی از دیگر تاکیدات رئیس جمهور در این نشست بود.

حجت الاسلام رئیسی در ادامه با بیان اینکه وزارت کشور روند تبدیل ارومیه به کلانشهر شدن را بررسی کند و اگر مزایایی دارد استان بهره مند شود گفت : نقاط حادثه خیز محورهای ارتباطی در اولویت قرارگیرد و حتما اصلاح شود نباید شاهد از دست دادن عزیزانمان باشیم

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید