23:24|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 21 اسفند 1400 - 12:41
کد خبر: 17768
یادداشت:

بازار داغ فروش وام‌های ازدواج /کاسبی جدید دلالان با تسهیلات زوج های جوان

با توجه به اینکه، گرفتن وام در شرایط کنونی برای بسیاری از جوانان سخت و دشوار شده است و باید برای گرفتن یک وام هفت خان رستم را طی کنند و چه بسا در بسیاری مواقع به دلیل مشکلات متعدد قید گرفتن وام را می‌زنند.
بازار داغ فروش وام‌های ازدواج /کاسبی جدید دلالان با تسهیلات زوج های جوان


سرویس اقتصادی باریش نیوز، این روزها در استان آذربایجان غربی بسیاری از زوج های جوان به علت‌های مختلفی مانند نداشتن ضامن یا اعتبار کافی و یا توانایی بازپرداخت و … اقدام به فروش وام ازدواج می‌کنند و وامی که قرار بود به عنوان کمک مالی در آغاز زندگی مشترک در اختیار این زوج های جوان قرار گیرد حال در دست دلالان و افراد سودجو قرار می گیرد.

متاسفانه در این میان نیز عده ای از افراد سودجو از این شرایط به نفع خود بهره می‌برند و با خرید و فروش وام های ازدواج و سوء استفاده از شرایط افراد برای خود پولی به جیب می زنند و با نفوذ در بخش‌های مختلف تامین ضامن و دیگر شرایط تعیین شده برای اخذ وام، اقدام به خرید و فروش می‌کنند.

در واقع، دلالان و واسطه‌گران، عوامل اصلی در خرید و فروش وام های ازدواج هستند و در این  معاملات کوچکترین زیانی ضرری به این افراد وارد نمی‌شود و از لحاظ قانونی نیز هیچ خطری این افراد را تهدید نمی‌کند و این افراد بدون اینکه اثری بر جای بگذارند، مبلغ واسطه‌گری یا به قول معروف کمیسیون خود را دریافت می‌کنند.

با توجه به اینکه وام های ازدواج دارای سود پایین و بازپرداخت بلند مدت آن متقاضیان خرید این وام بسیار بالا میباشد؛ چرا که اگر فرد بخواهد برای همین مبلغ وام افدام نماید پس از طی مراحل و پوسه های بالا باید با سودی بسیار بالا نسبت به باز پرداخت وام اقدام نمایند. در نتیجه به اعتقاد آنها خرید چنین وام‌هایی حتی با قیمت بالا برای آنها بسیار با صرفه تر خواهد بود.

بر اساس گزارشات ارسالی به این پایگاه خبری با وجود تاکید بانک مرکزی مبنی بر اینکه بانکها موظف  به پرداخت وام ازدواج با یک ضامن معتبر و سفته هستند؛ متاسفانه  همواره گزارشاتی از سوی متقاضیان از عدم پرداخت وام با یک ضامن شنیده می‌شود به طوری که بسیاری از بانک‌ها از پرداخت وام با یک ضامن خودداری می نمایند و وجود حداقل دو ضامن معتبر را برای پرداخت وام ازدواج الزامی می‌دانند، به گفته بسیاری از آنها بانک ها شرایطی را برای ضامن معتبر عنوان می کنند که بسیار سختگیرانه می باشد و در واقع این برخوردهای سلیقه‌ای، شیرینی زندگی مشترک را به کام آنها تلخ می کند.

شیرین شریفی
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید