08:58|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 14 اسفند 1400 - 09:52
کد خبر: 17732
در خطبه‌های آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه ارومیه مطرح شد:

انتصاب مدیران جهادی لازمه پیشبرد امور است

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌غربی گفت: انتصاب مدیران جهادی و فعال لازمه پیشبرد امور و موفقیت در عرصه‌های مختلف است.
انتصاب مدیران جهادی لازمه پیشبرد امور است

به گزارش سرویس سیاسی باریش‌نیوز، حجت الاسلام سید مهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، در خطبه‌های آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه 13 اسفند، اظهار کرد: ضمن تبریک ماه شعبان، در روایات داریم که بهترین فرصت برای نزدیکی به خدا و آماده‌سازی نفس و روح برای ورود به ماه مهمانی خدا است.

وی افزود: برگزاری جشن‌های مردمی، تزئین کوچه و خیابان‌ها، همراهی بازاریان در برگزاری جشن‌ها و تلاش مدیران فرهنگی برای پررنگ کردن جایگاه نیمه شعبان الزامی و ضروری است.

امام جمعه ارومیه با اشاره به ایام پایان سال و لزوم کمک به نیازمندان، عنوان کرد: تاسیس کمیته امداد با تدبیر امام خمینی(ره) اقدام مبارکی است که در روزهای پیش‌رو و نزدیکی عید نوروز باید ضمن همراهی با این نهاد مقدس، نسبت به کمک به ایتام و نیازمندان اقدام کنیم.

وی گفت: نیازمندان در اموال ثروتمندان دارای حق هستند و باید این حق ادا شود.

قریشی، ابراز داشت: انفاق مال موجب افزایش روزی می‌شود و باید برای بالا رفتن میزان روزی نسبت به انفاق و کمک به نیازمندان تلاش کنیم.

وی تاکید کرد: رفتار مسلمان باید سنجیده و بر اساس عقل و منطق باشد هر اقدام و واکنش فرد مسلمان با تاسی از روایات دینی باید عقلانی و منطفی باشد.

امام جمعه ارومیه ابراز داشت: مشورت با افراد عاقل جزو دستوراتی است که در دین اسلام بر آن تاکید شده و در تمام امور باید مدنظر قرار گیرد. انتخاب بهترین روش و راه با مشورت ممکن می‌شود.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب و رئیس جمهور در مورد بهره‌مندی مدیران از روحیه جهادی گفت: استاندار باید نسبت به رشد اقتصادی با بهره‌مندی از مشاوره متخصصان استفاده کند. استاندار با همراهی مدیران جهادی موفق می‌شود. افراد خمود و ناتوان لیاقت مدیریت ندارند. اینکه استاندار تلاش کند ولی مدیران ناتوان و کم کار باشند، با این وضعیت کاری درست نمی‌شود باید توجه به روحیه جهادی و تلاش‌گری در انتصابات مدنظر باشد.

وی افزود: باید مدیران در تمام سطوح استانی و شهرستانی از میان افراد جهادی انتخاب شوند، استفاده از ظرفیت دانشگاه و متخصصان برای مبارزه با قاچاق و توسعه اقتصادی لازم و ضروری است.

وی معوقات کارکنان در برخی دستگاه‌ها را غیرقابل قبول دانست و گفت: پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و کارگران در آستانه نوروز باید مدنظر باشد. عیدی کارکنان بخش دولتی و خصوصی را باید مورد توجه قرار داد.

قریشی ابراز داشت: کارکنان برخی مجموعه‌ها تا 7 ماه حقوق معوقه دارند. این قابل قبول نیست و باید از هر روشی نسبت به پرداخت حقوق استفاده شود. مدیران با وجود معوقات کارکنان چطور شب‌ها خواب دارند؟ این وضعیت باید اصلاح شود و مدیریت ارشد استان و مدیران‌کل باید برای این وضعیت تدبیر کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید