08:32|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 08 اسفند 1400 - 10:32
کد خبر: 17707
یادداشت:

فوتبال آذربایجان غربی، همچنان دور مانده از چشم مسئولان

با نگاه اجمالي به فوتبال آذربایجان غربی از زمان شكل گيري تاحال حاضر مي‌توان گفت كه اين ورزش پرطرفدار در آذربایجان غربی علي رغم فعاليت چشمگير، كمتر توانسته در مراحل بالاتر موفق شود و اسم و رسمي براي خود كسب كند و این امر هموراه موجبات نارضایتی هواداران ین رشته محبوب ورزش را در استان به همراه داشته است.
فوتبال آذربایجان غربی، همچنان دور مانده از چشم مسئولان

سرویس ورزشی باریش نیوز، در استان آذربایجان غربی بعد از والیبال ورزش فوتبال، محبوب ترین و پرطرفدارترین ورزش در میان مردم است و می توان گفت این ورزش در خون نونهالان، نوجوانان و جوانان و حتی بزرگسالان این استان ریشه دوانده است.

با وجود علاقه و استعدادهای وافری که در میان جوانان استان نسبت به فوتبال وجود دارد طی چند سال اخیر به هر دلیلی شاهد رکود این ورزش در استان بوده ایم و پیشرفت خاصی حاصل در این رشته مهیج و پرطرفدار نشده است.

اگر به آمار تیم های آذربایجان غربی حاضر در لیگ های مختلف کشوری نگاهی بیندازیم، خواهیم دید که تیم موفقی وجود ندارد و متاسفانه با بی تدبیری های مسئولان دو تیم نود ارومیه و سردار بوکان نیز به جای صعود به رده های پایین تر سقوط کردند و این امر برای ورزش استان جای بسی تاسف دارد.

سقوط تیم ۹۰ ارومیه به لیگ دسته ۲ در تابستانی که گذشت و همچنین سقوط سردار بوکان به دسته ۳  و سقوط به لیگ استانی نشانگر بحران و فاجعه ای عظیم است که دامن فوتبال آذربایجان غربی را تا سالیان سال گرفته و متاسفانه انگار مشکلات فوتبال در این ستان قصد توقف ندارد و شنیده ها حاکی از آن است که اخیرا تیم نود ارومیه حتی برای رفتن به مسابقات بامشکل روبرو شده است. 

البته نباید فراموش کرد که لازمه پیشرفت اساسی فوتبال در آذربایجان غربی ، جذب واحدهای تولیدی بزرگ، کارخانجات و بخش خصوصی برای سرمایه گذاری و حمایت مالی این رشته است که مسئولان ورزشی استان باید برای آن تدبیری بیندیشند.

سخن آخر اینکه، اگر بخواهیم مشکلات تمام نشدنی فوتبال استان را بررسی کنیم قطعا بی کفایتی مدیران و روسای ورزشی و غیر ورزشی را می‌بینیم که نه تنها از رسیدگی به مشکلات این ورزش پرطرفدار در استان شانه خالی میکنند بلکه به عینه شاهد حذف بسیاری از تیمهای پرطرفدار سایر رشته های ورزشی دیگر نیز در استان هستیم و اینجاست که عمق فاجعه و نابودی ورزش استان بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید