04:39|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 21 بهمن 1400 - 10:17
کد خبر: 17622
با توجه به بحران اقتصادی حاکم بر جامعه؛

رونق واحدهای تولیدی اقدامی در جهت پیشرفت اقتصادی استان

بررسی شرایط و واقعیت های موجود و مشکلاتی که اکنون بر دوش واحدهای تولیدی آذربایجان غربی است، نشان می‌دهد که نبود حمایت‌های دولتی و تعطیلی کارگاه‌های کوچک و بزرگ تولیدی ، زنگ خطری مهم است که اقتصاد این استان را تهدید می کند.
رونق واحدهای تولیدی اقدامی در جهت پیشرفت اقتصادی استان

سرویس اقتصادی باریش نیوز، این روزها عرصه تولید با مشکلات فراوانی روبروست که شاید به چشم نیاید و از این رو بسیاری از تولید کنندگان استان از همه مسئولان و متولیانی که می توانند به رونق تولید کمک کنند انتظار حمایت جدی دارند.
 
تبعات بی توجهی و عدم حمایت از واحدهای تولیدی در شرایط بد اقتصادی کشور و وجود تحریم ها، امروز گریبان بسیاری از این واحد ها را در سطح استان گرفته به صورتی که بسیاری از آنان را به تعطیلی کشانده است.

به گفته بسیاری از کارشناسان اقتصادی برای پیشبرد اهداف در اقتصاد مقاومتی باید به تولیداتی روی آوریم که کمترین آسیب و بیشترین استفاده را داشته باشد تا بتوانیم از این طریق در بازارهای داخلی و خارجی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

این روزها شهرک صنعتی ارومیه حال و روز خوشی ندارد. سکوتی معنادار فضای این شهرک را در برگرفته است. این شهرک زمانی قرار بود که با ایجاد واحدهای کوچک و زودبازده، گره گشای چرخ صنعت استان آذربایجان غربی باشد اما متاسفانه امروز با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کند و بسیاری از کارخانجات و واحدهای تولیدی در این شهرک در حال ورشکستگی هستند.

بسیاری استان آذربایجان غربی را صرفا به عنوان قطب کشاورزی می‌شناسند که متاسفانه کشاورزی هم در این استان سالیان سال است که با انواع مشکلات دست و پنجه نرم میکند؛ به همین خاطر باید مسئولان استانی کم کم به این امر واقف شده باشند که سوای از کشاورزی به دیگر ظرفیت‌های نهفته در این استان توجه نمایند چرا که این استان دارای ظرفیت های بالایی در زمینه های مختلف به دلیل وجود معادن و ذخایر مختلف و بخصوص همجواری با سه کشور همسایه و بسیاری از ظرفیت‌های دیگر میباشد و با بهره برداری اصولی و برنامه‌ریزی های مدون میتوان این استان را نیز به یکی از چند استان برتر کشور در زمینه های مختلف تولیدی و اقتصادی تبدیل کرد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید