01:49|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 19 بهمن 1400 - 13:19
کد خبر: 17613
یادداشت:

سراب وعده‌های مسئولان جهت راه‌اندازی خط تولید خودرو در ارومیه

راه‌اندازی خط تولید خودرو در ارومیه وعده‌ای است که طی چندین سال گذشته توسط مسئولان استانی مطرح شده ولی تاکنون هیچ اقدامی در راستای تحقق این وعده توسط هیچ نهاد و یا ارگانی صورت نگرفته و همچنان در حال پاسکاری در میان متولیان امر می‌باشد.
سراب وعده‌های مسئولان جهت راه‌اندازی خط تولید خودرو در ارومیه

سرویس اقتصادی باریش نیوز، بحران تولید، بیکاری، تعطیلی واحدهای تولیدی و سخت شدن شرایط معیشتی این روزها نقل هر مجلسی بوده و تاب و تحمل مردم را کاهش داده است.

طبق گفته کارشناسان رشد روز افزون جمعیت و پایین بودن ظرفیت تولید در آذربایجان‌غربی، از دیگر عوامل بروز بحران بیکاری در چند سال اخیر، به ویژه در کلانشهر ارومیه می‌باشد.

تولید، یکی از مهم‌ترین مولفه‌های رشد اقتصادی محسوب می‌شود و می‌تواند نقش بسزایی در اشتغال‌زایی، افزایش درآمد، شکوفایی استعدادهای داخلی، رشد تجارت و بازرگانی بین‌المللی، پیشرفت صنایع و کارخانجات و پیامدهای مثبت اجتماعی و اقتصادی بسیاری و در نهایت به توسعه پایدار و طولانی مدت در استان ایفا کند.

متاسفانه وضعیت تولید در آذربایجان‌غربی در شرایط نامساعدی قرار دارد و با وجود مطرح نمودن شکایات مردمی در این زمینه توسط این پایگاه خبری، همچنان اخباری از تعطیلی کارخانه‌های بزرگ و کوچک صنعتی و تولیدی در سطح استان به گوش می‌رسد که این ناقوس بیکاری را می‌نوازد.

بر اساس گزارشات میدانی راه‌اندازی خط تولید خودرو در ارومیه طی 5 سال اخیر توسط مسئولان استانی مطرح شده است ولی تاکنون هیچ اقدامی در راستای آغاز این پروژه صورت نگرفته است.

در شهریور ماه سال جاری نیز راه‌اندازی این کارخانه توسط استاندار سابق مطرح شده و طبق گفته وی توافق‌نامه راه‌اندازی خط تولید خودرو با همکاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، سایپا، شرکت زامیاد و مدیرعامل شرکت آذر محرکه ارومیه به امضا رسیده است ولی آنچه امروزه عاید مردم استان می‌شود، سکوت مسئولان می‌باشد.

در ادامه شایان به ذکر است که راه اندازی این واحد تولیدی می‌تواند نقش بسرایی در راستای اشتغالزایی و کاهش آمار بیکاری در سطح استان داشته باشد و مطرح کردن این پرسش ضروری است که تا به امروز چه برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌هایی برای ساماندهی اقتصادی و کاهش بیکاری صورت گرفته است؟

کلام آخر اینکه با وجود حرف و شعارهای بسیار مسئولان برای بهبود وضعیت اقتصادی استان، سیر صعودی تعطیلی واحدهای تولیدی و کوچک‌تر شدن سفره کارگران ملموس است؛ از این رو بایستی سیاستی زودبازده در جهت بهبود این وضعیت در دستور کار متولیان امر قرار بگیرد.

سارا مرادی

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید