05:00|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 11 بهمن 1400 - 13:36
کد خبر: 17572
یادداشت:

عدم ارائه دستگاه کارتخوان در مطب پزشکان، دغدغه جدید بیماران در ارومیه

این روزها برخی از پزشکان در شهر ارومیه، بخصوص متخصصان و فوق تخصص با وجود داشتن کارت خوان بیماران را مجبور می‌کنند برای پرداخت هزینه‌ها در مطب‌های خصوصی پول نقد جابه جا کنند و همین موضوع سبب شده است که روز به روز به تعداد افرادی که نسبت به این موضوع گلایه دارند افزوده شود.
عدم ارائه دستگاه کارتخوان در مطب پزشکان، دغدغه جدید بیماران در ارومیه

سرویس جتماعی باریش نیوز، پیامهای متعددی از مخاطبان پایگاه خبری باریش نیوز دریافت کردیم مبنی بر اینکه این روزها مطب پزشکان یا مراکز درمانی از بیماران پول نقد می‌گیرند و کارت بانکی قبول نمی‌کنند. برخی بر این عقیده هستند که این کار برای فرار مالیاتی از طرف پزشکان صورت می گیرد.

در حالی که مالیات کارمندان و کارگران طبق قانون به طور کامل اخذ می‌شود، اما برخی مشاغل پردرآمد به شدت در مقابل آن مقاومت می‌کنند.

خراب بودن کارت خوان، متصل نبودن آنها به خطوط تلفن، جمع آوری آنها توسط بانک های عامل تنها بهانه های متعدد پزشکان است که به این واسطه بیماران و مراجعان را مجبور به ارائه پول نقد و یا دریافت پول از دستگاه های عابر بانک می کنند و حتی قبل از دادن نوبت تلفنی به آنها گوشزد می کنند که حتما پول نقد به همراه داشته باشند.

بیشتر پزشکان خدمات سرپایی درمانی مانند نوارقلب، سونوگرافی، اکوکاردیوگرافی قلب، آندوسکوپی، نوار عصب و... را در مطب‌های‌شان انجام می‌دهند و چنانچه نیاز به دریافت پول نقد از عابر بانک به جای پرداخت در دستگاه کارتخوان باشد، عملاً به‌دلیل آنکه سقف پرداخت عابربانک‌ها ۲۰۰هزار تومان است وگاهی هزینه‌های درمانی بیشتر از این مبلغ می‌شود بنابراین کار بیماران لنگ می‌ماند.

حال بر این اساس، این موضوع برای بسیاری از شهروندان جای تعجب و سوال دارد که حتی  وقتی شمار قابل توجهی از دستفروشان، کارتخوان دارند، چرا پزشکان با این همه علم و دانش در مطب از این وسیله استفاده نمی کنند؟!

سخن آخر اینکه، داستان تکراری نبود کارتخوان‌ در مطب‌های پزشکان همچنان در ارومیه به قوت خود باقی است و متاسفانه هیچگونه برخوردی توسط دستگاه‌های نظارتی با این معضل نمی‌شود و این امر نیاز به رسیدگی  و نظارت جدی از سوی مسئولین مربوطه دارد؛ چرا که فرد بیمار خود هزاران فکر و دغدغه بیماری خود را دارد و انصاف نیست که پزشکان با این کار خود  بیمارانشان را به دردسر بیاندازند.



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید