17:21|یکشنبه, اردیبهشت 09 ,1403
تاریخ انتشار: 10 بهمن 1400 - 13:41
کد خبر: 17566
یادداشت:

سفره خالی؛ سهم اقشار ضعیف از گرانی سیب زمینی

طی چند سال اخیر به دلیل عدم نظارت مسئولان مربوطه، گرانی کالا‌های اساسی همچون گوشت، مرغ، لبنیات و ... الگو‌های مصرف خانواده‌ها را به سمت کالا‌های جایگزین سوق داده است؛ طی چند روز اخیر گرانی چند برابری قیمت سیب زمینی و حذف آن از سبد خرید مردم گلایه و اعتراض بسیاری از افراد را بدنبال داشته است.
سفره خالی؛ سهم اقشار ضعیف از گرانی سیب زمینی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با وجود اینکه هر روز متولیان امر وعده‌های بسیاری در خصوص کنترل بازار می‌دهند، نه تنها قیمت محصولات موجود در بازار روند کاهشی نداشته بلکه در چند روز اخیر شاهد افزایش نجومی قیمت سیب زمینی در سطح شهری ارومیه بوده‌ایم که گلایه و نارضایتی شهروندان را به دنبال داشته است.

افزایش قیمت سیب زمینی در حالی صورت گرفته که بخش زیادی از مصرف کنندگان آن از قشر پایین و متوسط جامعه هستند که در طی دو سال اخیر و با شیوع ویروس کرونا زیر سایه بحران شدید اقتصادی با مشکلات معیشتی زندگی دست و پنجه نرم کرده و هر روز با گرانی سرسام آور یک کالا روبرو هستند.

طبق پیام‌های دریافتی، مخاطبان اظهار می‌کنند مگر ماهانه چقد حقوق دریافت میکنیم و با شرایط موجود به هیچ عنوان قادر به ادامه زندگی نخواهیم بود و حقوقمان همان اول ماه تمام می‌شود.

اما سوالی که مطرح است این است که افزایش قیمت‌ها تا کجا پیش خواهد رفت و آیا نظارتی از سوی مسئولان در این زمینه صورت می‌گیرد؟ سوال مردم این است که چطور میتوان در عرض یک روز قیمت سیب زمینی چند برابر شود و کسی پاسخگوی این گرانی نباشد؟

در پایان لازم به ذکر است که متولیان امر می‌بایست اقدامات لازم برای کنترل قیمت کالاهای مصرفی از جمله سیب‌زمینی اعمال کنند و اجازه ندهند بیش از این سفره‌های مردم خالی شده و گرانی عرصه را اینگونه بر آن‌ها تنگ کند.

سارا مرادی

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید