08:47|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 19 آبان 1400 - 11:46
کد خبر: 17200
یادداشت:

وجود قوانین دست و پاگیر نظام اداری بر سر راه کارآفرینان آذربایجان غربی

یکی از ویژگیهای بارز اقتصاد امروز، تغییرات سریع است و جوامعی می توانند از نظر اقتصادی موفق گردند که دارای کارآفرینان سازمانی نوآور و ریسک پذیر باشند؛ در واقع می توان گفت که کارآفرینی نماد نوآوری و موفقیت در امور تجاری و کارآفرینان پیشگامان آن هستند که با نظرات نوین خویش موجب تحولات اساسی در ساختار نظام اداری و افزایش کارایی و اثربخشی آن می شوند و این بیانگر این مطلب است که اقتصاد تحت تأثیر کارآفرینی قرار دارد و اگر سازمانها نتوانند خود را با تحولات پرشتاب جهانی همگام سازند دچار حالت سکون شده و بی شک درآینده حضور فعالی نخواهند داشت و سرانجام دچار نابودی و انحلال می گردند.
وجود قوانین دست و پاگیر نظام اداری بر سر راه کارآفرینان آذربایجان غربی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، این روزها کارآفرینان در آذربایجان غربی همواره از قوانین موجود نظام اداری دست و پاگیر در سر راه خود گله دارند و مسئولان باید بدانند حمایت از یک کارآفرین حمایت از یک شخص نیست بلکه حمایت از اقتصاد یک منطقه است.

متاسفانه، سازمان‌های حامی دغدغه و فهمی از شرایط و کارآفرینی ندارند و مدارم درگیر ارائه گزارش ماهانه خود هستند. درواقع، همه نهاد‌های حامی باید ابتدا بتوانند دغدغه مسائل را داشته باشند تا بتوانند از کارآفرینان نیز حمایت کنند.

مسائل و موانع موجود پیش روی کارآفرینان موضوع تازه‌ای نیست و طبق اظهارات فعالان این عرصه، از سال‌ها پیش تاکنون این مشکلات و موانع، گریبان تک تک کارآفرینان را گرفته است؛ در مورد کارآفرینی اظهار نظرات متعددی بیان می‌شود،بسیاری از مسؤولان در نشست‌های مختلف از آن سخن می‌گویند؛ اما متاسفانه در عمل هیچ اقدام عملی و موثری تا کنون برای این کارآفرینان صورت نگرفته است.  

کارشناسان و فعالان حوزه تولید و کارآفرینی معتقدند که هنوز هم برای ایجاد یک کسب و کار، قوانین دست و پاگیر و کم توجهی برخی مسئولان به قوت خود باقی مانده و انگار قرار نیست که این مشکلات دست از سر کارآفرینان بردارد.

سخن آخر اینکه، به اعتقاد بسیاری از كارشناسان یكی از راهكارهای برون رفت از وضعیت كنونی اقتصاد ، تحقق اقتصاد مقاومتی و رسیدن به خوداتكایی مطلوب تقویت و توسعه فعالیتهای كارآفرینانه است كه باید بیش از هر زمان دیگر با فوریت مورد توجه قرار گرفته و برای آن برنامه ریزی شود.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید