11:31|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 27 مهر 1400 - 12:38
کد خبر: 17093
متخصص نوزادان، کودکان و نوجوانان در ارومیه در گفت‌وگو با باریش:

واکسیناسیون کووید در کودکان

واکسیناسیون کووید 19 در کودکان بسیار نیاز می باشد ؛ هم بدلیل سلامتی خودشان و هم بویژه بدلیل عارضه MIS-c کووید که خصوصا در زیر 18 سالگی ایجاد می شود و هم بدلیل نقشی که واکسیناسیون در کنترل پاندمی کووید 19 دارد.
واکسیناسیون کووید در کودکان

رامین زارع، متخصص نوزادان، کودکان و نوجوانان در ارومیه در گفت‌وگو با سرویس سلامت باریش نیوز اظهار کرد:حتما به واکسیناسیون کووید 19 در کودکان نیاز می باشد ؛ هم بدلیل سلامتی خودشان ، بویژه بدلیل عارضه MIS-c کووید که خصوصا در زیر 18 سالگی ایجاد می شود و هم بدلیل نقشی که واکسیناسیون در کنترل پاندمی کووید 19 دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه در برنامه دولت می باشد که مدارس ایران بازگشایی شود، حتما کودکان قبل از آن واکسینه شوند.

دکتر زارع در ادامه افزود: از آنجا که تنها واکسن آپرو شده WHO  برای زیر 18 سال ( آن هم 12 تا 18 سالگی )، فایزر می باشد، که الان هم برای ما و خیلی از کشورها هم به تعداد کافی در دسترس نیست، و با توجه به اینکه در حال حاضر واکسنی که برای کودکان در دسترس می باشد سینوفارم بوده و مطالعات اولیه آن در چند کشور نیز نشان داده که از نظر اثر بخشی و عوارض قابل قبول می باشد .

زارع گفت: با توجه به جمله معروف WHO  که می گوید؛ "بهترین واکسن کووید ، واکسنی است که در دسترس باشد."  ما باید خانواده ها را اینگونه راهنمایی و تشویق نماییم که:
"نیاز است کودکان حتما واکسینه شوند و توصیه می شود کودکان خود را، با اولین واکسن در دسترس قابل قبول برای کودکان [ مثل سینوفارم ] واکسینه کنیم.

آیا واکسیناسیون کووید در کودکان لازم است؟متخصص اطفال در پاسخ به این پرسش اینگونه گفت:
بله، قطعا لازم می باشد. به این دلیل که کودکان همانند بزرگسالان در مقابل کووید آسیب پذیر می باشند و به هرحال گونه های جدیدی نیز ممکن است شیوع یابد و
از طرف دیگر کودکان می توانند ناقل ویروس به بالغین باشند،بنابراین جایگاه خاصی را در کنترل پاندمی دارند.



آدرس و شماره تماس دکتر رامین زارع، متخصص نوزادان، کودکان و نوجوانان در ارومیه

ارومیه: خیابان حسنی، روبروی بیمارستان مهزاد، ساختمان لقمان ۳، طبقه 2

شماره تماس: 09144884001_33431204

 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید