19:46|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 24 مهر 1400 - 13:58
کد خبر: 17077
گفتگوی سعاد وفا‌‌پیشه داور ملی و تنها نماینده آذربایجان غربی در لیگ برتر فوتبال با باریش:

ورزش قهرمانی استان به حمایت مادی و معنوی مسئولان ورزشی نیاز ویژه دارد

سعاد وفاپیشه در سال 95 اولین فرد از استان آذربایجان غربی بود که موفق به ابلاغ داوری در لیگ برتر فوتبال شد.
ورزش قهرمانی استان به حمایت مادی و معنوی مسئولان ورزشی نیاز ویژه دارد


سعاد وفا‌‌پیشه داور ملی و تنها نماینده آذربایجان غربی در لیگ برتر فوتبال در گفتگو با خبرنگار باریش نیوز به اولین فعالیت های خود در حوزه داوری اشاره کرد و گفت: در سال 78 داوری را بصورت تجربی در مسابقات مدارس فوتبال کشور آغاز نمودم و بصورت رسمی نیز در سال 81 دوره داوری درجه 3 را پشت سر گذاشتم.

وی در ادامه به اولین داوری خود به صورت رسمی اشاره کرد و گفت:  قضاوت در لیگ برتر فوتسال ایران ، که یکی از حساس ترین بازی های جنجالی پاس و پرسپولیس بود به همراه آقای سهرابی که تا سال گذشته نیز رئیس دپارتمان کمیته داوران فدراسیون بود اولین داوری من به صورت رسمی بود که در این بازی به عنوان داور دوم در سال 83 به قضاوت پرداختم.

وفاپیشه اظهار داشت: با اختصاص بخشی از درآمدهای دولت به ورزشکاران و سرمایه گذاری بر روی آنها به عنوان الگوی بسیاری از جوانان جهت پیشرفت کشور اقدام نمایند و از این طریق به حمایت این ورزشکاران بپردازند؛ چرا که یک ورزشکار حرفه ای به دلیل وقت و انرژی که برای ورزش می گذارد از هیچ گونه منبع درآمدی برخوردار نیست و مسئولان از یک حقوق پایه مصوب برای این ورزشکاران دریغ می کنند.

وی در ادامه گفت: در صورتی که یک ورزشکار بخواهد یک منبع درآمدی داشته باشد؛ مجبور است که در حوزه تخصصی خود به برگزاری کلاس های آموزشی اقدام نماید که این امر خود نیز نه تنها هزینه های بالایی را برای ورزشکار رقم می زند بلکه باعث می شود که ورزشکار از تمرینات خود عقب بماند و نتیجه ای که سالها برای آن زحمت کشیده بود را نتواند به دست بیاورد.

وفاپیشه با اشاره به اهمیت ورزش قهرمانی در استان گفت: امیدوارم که مسئولان ورزشی استان باید این نکته مهم را در نظر داشته باشند که ورزش قهرمانی نیاز به حمایت مادی و معنوی دارد.

داور ملی فوتبال در ادامه گفت: متاسفانه درحال حاضر ورزش همگانی ما درحال تضعیف می باشد و این واقیتی بسیار تلخ برای جامعه ما می باشد و این امر نیاز به رسیدگی جدی از سوی مسئولان  و دست اندرکاران ورزشی استان می باشد و با توسعه ورزش همگانی قطعا دیگر شاهد افزایش اینهمه بیمار در سطح جامعه نخواهیم بود.

سعاد وفاپیشه در رابطه با توسعه ورزش همگانی در ارومیه گفت: از شورای شهر ارومیه تقاضا دارم که به ورزش همگانی شهر  رسیدگی نمایند و به فضاهای ورزشی به صورت خاص رسیدگی نمایند تا این فضا برای  عموم  مردم باشد.

وی در ادامه به نیمه کار ماندن بسیاری از پروژه های ورزشی در سطح استان اشاره کرد و گفت: به دور از هر گونه انصاف است که اینهمه ورزشگاه و مکان ورزشی به صورت نیمه کاره رها شده‌اند و ضروری است که مسئولان مربوطه  به این امر مهم توجه ویژه داشته باشند؛ چرا که جامعه بدون ورزش مساوی است با جامعه ای بیمار که این امر خود به مراتب هزینه های بسیار بالاتری از این پروژه های ناتمام را برای جامعه تحمیل می کند.

وفاپییشه در خاتمه گفت: امیدوارم مسئولین دیدگاه ویژه ای به ورزش داشته باشند؛ چرا که بسیاری از ورزشکاران کم کم از اهداف قهرمانی خود دور می شوند و استان نیاز ویژه ای به توسعه ورزش همگانی دارد و به امید روزی که مسئولانی که مسئولیت قبول می کنند خالصانه در خدمت ورزش استان باشند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید