18:32|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 18 مهر 1400 - 13:43
کد خبر: 17052
رضا محمودی شیخ سرمست دارنده مدال طلای نمایشگاه تکنوفست ترکیه در گفتگو با باریش عنوان کرد:

اصلی ترین مشکل نخبگان کشور؛ مسئولان قدر سرمایه های انسانی را نمی دانند

جوان ارومیه ای در نمایشگاه مربوط به اختراعات تکنوفست ترکیه با ارئه طرح خود در حوزه مربوط به برق و الکترونیک موفق یه کسب مدال طلا شد.
اصلی ترین مشکل نخبگان کشور؛ مسئولان قدر سرمایه های انسانی را نمی دانند

رضا محمودی شیخ سرمست نخبه برتر آذربایجان غربی در حوزه برق و الکترونیک و مدیر عامل شرکت پرتو انرژی صدرا از زیر مجموعه های شرکت های زیر مجموعه پارک علم و فناوری ارومیه در گفتگو با خبرنگار باریش نیوز گفت: در نمایشگاه تکنوفست ترکیه که مربوط به اختراعات بود با وجود 300 طرح از کشورهای مختلف جهان توانستیم با ارائه طرح خود در حوزه برق و الکترونیک موفق به کسب رتبه اول و اخذ مدال طلای این نمایشگاه شویم.

وی در ادامه به کسب عنوان فناور برتر در سال 98 و ثبت چندین طرح صنعتی و اختراع از سوی اتین شرکت اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تا کنون یک سری طرح های جدید از سوی این شرکت در حوزه انرژی و حوزه سولار(انرژی خورشیدی) و انرژی های نو کار شده است.

محمودی در ادامه به مشکلات جوانان نخبه در کشور و استان اشاره کر د گفت: مشکلی که در حال حاضر  اکثر جوانان بخصوص نخبگان با آن روبرو هستند این است که یک مرکز فکری جامع که بتواند یک سری ایده ها را جمع بندی نماید و سمت و سویی به ایده هایی که خام هستند بدهد وجود ندارد و متاسفانه  کلاس های درسی مدرسه و دانشگاه بسیار فرسوده و کلاسیک هستند و این سیستم آموزشی منسوخ شده و پاسخگو نمی باشد و برای جبران آن باید دوره تخصص و خلاقیت در سیستم آموزشی کشور جایگزین شود.

جوان نخبه ارومیه ای در ادامه به همکاری پارک علم و فناوری استان در ثبت اختراعات و طرح های خود اشاره کرد و گفت: پارک علم و فناوری ارومیه با وجود سنگ اندازی هایی که از سوی بسیاری از ارگان ها برای به ثبت رساندن اختراعات این مجموعه صورت می گرفت با حمایت های خود توانست گامی مثبت در حمایت از این طرح ها و به ثبت رساندن آن بردارد.

محمودی شیخ سرمست در خاتمه گفت: متاسفانه با توجه به اینکه شرایط  حاکم بر کشور ما به گونه ای شده که سرمایه گذاری برای طرح های نو به سختی انجام می شود؛ چرا که در این شرایط سرمایه گذار نمی تواند ریسک نماید از این جهت بسیاری از طرح هایی که از سوی جوانان نخبه ارائه می شود به حمایت جدی مسئولان نیازمند است ؛ چرا که سرمایه انسانی بسیار بیشتر از هر سرمایه دیگری در کشور اهمیت دارد اما متاسفانه بسیاری قدر این سرمایه های کشور را نمی دانند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید