11:00|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 08 اردیبهشت 1400 - 13:14
کد خبر: 16187
متخصص و جراح زنان، زایمان و نازایی در ارومیه در گفت‌وگو با باریش:

پاسخ پزشک زنان به سوالات مخاطبان

پاسخ دکتر میترا حبیب‌زاده، متخصص و جراح زنان، زایمان و نازایی در ارومیه به سوالات مطرح شده از سوی مخاطبان باریش نیوز
پاسخ پزشک زنان به سوالات مخاطبان

1.سوال مخاطب: فردی که به بیماری تخمدان پلی کیستیک(PCO) مبتلا می‌باشد، چه نکاتی رو باید رعایت کند؟

پاسخ پزشک: از نظر رعایت قانون زندگی، بیمار بایستی وزن خود را کم کند و ورزش روزانه داشته باشد و از طرفی هم انجام آزمایش هورمونی در اولویت قرار گیرد تا از این طریق چنانچه مشکلات هورمونی داشته باشد برطرف شود.

2.سوال مخاطب: خانمی ۳۶ ساله هستم دوتا میوم دارم یکی خلفی و یکی قدامی تقریبا 5/4 و۵  سانت، در 9 اسفند ماه سقط جنین ۶ ماهه داشتم، کیسه آبم پاره شد و خونریزی شدیدی کردم که با عمل سزارین متاسفانه بچه را از دست دادم، میخواستم بپرسم این میوم‌ها باعث پارگی کیسه آب هستند؟ و اگر بخوام دوباره باردار شوم این میوم‌ها مشکل‌ساز هستند یا خیر؟ و آمپول یا دارویی هست که باعث کوچک شدن میوم‌ها شود؟ درطول بارداری امکان کنترل آن وجود دارد که مشکلی پیش نیاد؟

پاسخ پزشک: میوم بسته به شرایط و سایز در برخی مواقع ممکن است باعث نازایی و زایمان زودرس شود، این بیمار در واقع زایمان زودرس انجام داده و کیسه آب وی پاره شده است ولی عامل پاره شدن کیسه آب میوم نمی‌باشد، شایع‌ترین علت آن عفونت است که بایستی بررسی شود و بیمار بدون اذن پزشک متخصص اجازه بارداری ندارد و به علت وجود دو آیتم خطرناک سن و میوم، ضروری است کنترل قبل از بارداری به طور کامل و درست انجام شود.

3.سوال مخاطب: فردی هستم که قرص ال دی مصرف می‌کنم، مشکل زمان قاعدگی و کم بودن خون و رنگ سیاه آن را دارم، علت آن چیست؟   

پاسخ پزشک: عارضه قرص ال دی این می‌باشد که خونریزی را کاهش می‌دهد پس کم بودن خون قاعدگی مشکلی ندارد ولی در مورد زمان قاعدگی، 10 روز بعد از قطع قرص، زمان قاعدگی می‌باشد و اگر این مدت بیشتر از 10 روز شود بهتر است به پزشک متخصص مراجعه و آزمایش هورمونی انجام دهد.  

آدرس و شماره تماس دکتر میترا حبیب زاده، متخصص، جراح زنان، زایمان و نازایی در ارومیه

ارومیه: خیابان حسنی، روبروی بیمارستان مهزاد، ساختمان لقمان ۳، طبقه 2

شماره تماس: 09153414736_33431204

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید