23:08|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 17 اسفند 1399 - 10:21
کد خبر: 15910
یادداشت:

ویلاسازی، باغات ارومیه را در خود می بلعد!

تخریب باغ‌ها و مزارع کشاورزی و سرانجام رویش ویلا، واقعیت تلخی است که باغ‌های زیبا و حاصلخیز ارومیه را یکی پس از دیگری می‌بلعد.
ویلاسازی، باغات ارومیه را در خود می بلعد!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، تبدیل اراضی کشاورزی به موارد غیر کشاورزی مانند باغ ویلا، کارگاه و منازل مسکونی و همچنین مشکلات تعیین محدوده شهر و سوءاستفاده‌های مالی افراد سودجو با تغییر کاربری‌ها و خشکسالی ،کاهش برداشت آب چاه‌ها و همچنین عدم فروش مناسب میوه باغداران و ... موجب کاهش سطح کشت اراضی و باغات موجود در ارومیه شده است.

حال این پرسش مطرح می‌شود که چرا طی این سال‌ها هم در مجوزها و هم در نظارت‌ها سهل انگاری و بی توجهی صورت گرفته و مسئولان مربوطه برای تخریب باغ‌ها و از بین رفتن زمین‌های حاصل خیز کشاورزی و رویش ویلاها چه توجیه و جواب منطقی دارند که برای اقناع افکار عمومی بدهند.

به هر حال آنچه مسلم است، این است که عدم اجرای درست قانون و نظارت به همگام در کنار منفعت‌طلبی برخی افراد زمینه‌ساز پدیده‌ای به نام ویلاسازی در باغات،  مناطق‌ و اراضی طبیعی شده و جلوگیری از آن نیازمند توجه جدی مسوولان و ورود سازمان‌ها و نهادهای ذی‌ربط در این خصوص است.

حفظ محیط زیست همانند مباحث مربوط به آلودگی هوا که ارتباط مستقیمی با زندگی تک تک افراد جامعه دارد علاوه بر برخورد جدی توسط دستگاه‌های ناظر فرهنگ سازی مطلوبی را در میان مردم می طلبد.

اما در این بین نهادها و دستگاه‌های مربوطه هم باید با نظارت کافی و لازم برای حفظ باغات تلاش کنند. همکاری دستگاه قضائی در صدور آرا می‌تواند به عنوان یک پشتوانه اجرایی مهم در تصمیم‌گیری‌های نهادهای مربوطه باشد.

و در پایان باید گفت هر اقدام و رفتار ما در جامعه نتیجه آن به خودمان بر می‌گردد به نحوی که می‌تواند آینده زندگی ما و فرزندان ما را نسبت به تصمیمات و رفتارهای تک تک ما انسان‌ها تحت شعاع قرار دهد.



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید