19:01|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 07 مهر 1399 - 11:11
کد خبر: 15091
یادداشت:

احیای کارخانه‌های تعطیل، خونی تازه در رگ‌های صنعت استان

تعطیلی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی در سال‌های اخیر یکی از چالش‌های جدی در آذربایجان‌غربی بود که سبب کاهش رونق تولید شد.
احیای کارخانه‌های تعطیل، خونی تازه در رگ‌های صنعت استان

سرویس اقتصادی باریش‌نیوز، تحریم‌های ظالمانه و افزایش فشارهای اقتصادی موجب شد تا به نوعی، مشکلات اقتصادی بسیاری دامن گیر مردم شود.

علاوه بر تحریم‌ها صدور اجرايیه توسط بانک‌ها سبب شد کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی استان از خدمات بانکی محروم و چراغشان روز به روز کم سوتر شود و سپس به تعطیلی کامل برسند. 

مسؤلین استانی باید پیگیر معظلات بانکی در زمینه ارائه خدمات به واحدهای تولیدی باشند، مخصوصا نمایندگان مردم در مجلس اگر در مرحله قانون گذاری به این مهم توجه و در مقابل اجراییه‌های ناعادلانه محکم ایستادگی شود قطعا اوضاع بهترخواهد بود و جلوی بسیاری ازتعطیلی‌ها گرفته می‌شود.

دغدغه دیگر واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی غیرقابل پیش‌بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه و محصولات است که متأسفانه عدم هماهنگی مسؤلان استانی مشکلاتی بوجود آورده، شایسته نیست در شرایط جنگ اقتصادی و بیماری کرونا که در کشور و جهان حاکم شده تولید کنندگان مورد بی مهری قرار گیرند و بیش از گذشته باتنگناهای گوناگون مواجه شوند.

تصمیماتی ازسوی دولت برای رفع موانع تولید و تحقق شعار جهش تولید گرفته شده اگر حل شود مشکل دراین زمینه نخواهیم داشت.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید