05:10|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 30 تیر 1399 - 12:19
کد خبر: 14740
یادداشت:

مصرف برق را کنترل کنیم تا غافلگیر نشویم 

با کنترل مصرف برق می توانیم یک شهر و کشور را از خاموشی نجات دهیم.
مصرف برق را کنترل کنیم تا غافلگیر نشویم 

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، برق یکی از نیاز های مهم کشور می باشد و با صرفه جویی در مصرف آن می توانیم زندگی راحت تر داشته باشیم.

با توجه به افزایش دما و گرم شدن هوا در استان روند افزایش مصرف برق را شاهد هستیم که با ادامه این روند و بی توجهی برخی از مردم در مصرف برق شاهد خاموشی در استان خواهیم شد.

امروزه یکی از مهم ترین انرژی های مصرفی یک جامعه برق است و اگر برق نباشد صنعت یک کشور به نابودی کشانده می شود پس باید مصرف برق خود را کاهش دهیم تا شاهد خاموشی در شهر یا کشور نباشیم.

خیلی از مردم بخاطر رفاه و آسایش خود استفاده و مدیریت مصرف برق در اوج ساعت پیک بار را جدی نمگیرند و باعث بالا رفتن حجم استفاده بیش از حد می شوند.

برای صرفه جویی در مصرف برق می‌توانیم در ساعت پیک بارشامل ساعت 12 تا 16 و 19 تا 22 از وسایل پرمصرف استفاده نکنیم و به فکر دیگر همشهریان نیز باشیم.

با استفاده از وسایل کم مصرف می توانیم از خاموشی شهر جلوگیری کنیم و مدریت استفاده از برق را بیش از هرزمان دیگر در این روزهای گرم کنترل کنیم.

خاموش كردن لامپ‌هاي اضافي و استفاده از روشنايي طبيعي در روز ساده‌ترين راه صرفه جويي در مصرف برق در اوج پیک بار می باشد.

یکی دیگر از عوامل بالا رفتن مصرف برق در کشور استفده بیش از حد ادارات و سازمان‌ها از کولر می‌باشد که از چند روز پیش با توصیه سخنگوی وزارت صنعت از ساعت 12 باید کولرهای ادارات خاموش شوند.

بنابراین قبل از روبه رو شدن با خاموشی و قطعی برق مصرف برق خودمان رو کنترل کنیم تا با قطعی برق در استان روبرو نشویم.




 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید