20:56|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 22 مرداد 1398 - 08:15
کد خبر: 12674
سرپرست مخابرات منطقه آذربایجان غربی:

راه‌اندازی سرویس FTTH در 7 شهر استان در سال جاری

در حال حاضر با توسعه زیرساخت های لازم هفت شهر در آذربایجان غربی می توانند از خدمات سرویس FTTH استفاده کنند.
راه‌اندازی سرویس FTTH در 7 شهر استان در سال جاری

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، چنگیز نوری، سرپرست مخابرات منطقه مخابرات آذربایجان غربی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به رسالت مهم اصحاب خبر در انعکاس واقعی از مباحث روز جامعه  اظهار کرد: سال جاری را با واگذاری بیش از 4 هزار مشترک تلفن ثابت شروع کردیم و بیش از 8 هزار و 400 مشترک جدید اینترنت پرسرعت پذیرش شدند تا از خدمات اینترنت استان استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در 4 ماه ابتدایی امسال 500 مشترک FTTH ( اف تی تی اچپذیرفتیم افزود: در این سرویس مشترکین می‌توانند از خدمات با کیفیت بهتر استفاده کنند و سال 98 بدون شک سال توسعه سرویس‌هایی است که مطابق با استانداردهای روز است.

این مسئول ادامه داد: تمرکز استان در سال جاری بر روی ارتقای و توسعه سیستم  FTTH است و در همین راستا 7 شهر استان را با بهترین کیفیت با این سرویس تجهیز کردیم که ارومیه، بازرگان، خوی، ماکو، بوکان، میاندآی و مهاباد  از جمله این شهرها هستند.

نوری با بیان اینکه در حال حاضر 2 هزار مشترک در بستر فیبر میتواند تا صد متر بدون محدودیت به صورت پایدار از این سرویس استفاده کنند، خاطرنشان کرد: فاز دوم این طرح مخابراتی در شهرستانهای پیرانشهر، سردشت، نقده و سلماس اجرا می شود.

این مسئول همچنین یادآور شد: همشهریان و مشترکین همراه اول برای داشتن  تماس‌های پایدار موبایلی همراه اول در جادههای مواصلاتی کشور  گوشی‌های خود را در بخش انتخاب دکل شبکه از حالت اتوماتیک و یا 4G به صورت دستی بر روی 2G و 3G , G ست کنند، تا تماس موبایلی کاملا  پایدار داشته باشند.

سرپرست مخابرات منطقه آذربایجان غربی در پایان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۹ پروژه با اعتبار ۴ میلیارد تومان در بخش‌های انتقال، دیتا، سوئیچ،  توسعه روستایی، فیبر و زیرساخت افتتاح و همچنین در ۲۷ اردیبهشت ماه سالروز جهانی مخابرات نیز ۶۸ پروژه دیگر با اعتبار ۲ میلیارد تومان در حوزه زیرساخت به بهره‌برداری رسیده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید