01:43|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 17 مرداد 1398 - 06:33
کد خبر: 12637

رسانه و خبرنگار چشمان بینای جامعه هستند

تلاشگران عرصه خبر و خبرنگاری در راستای پیشرفت و تعالی جامعه نقش بسیار مهمی دارند و چشم بینای جامعه محسوب می‌شوند که باید مطالبه آنان بیش از پیش مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
رسانه و خبرنگار چشمان بینای جامعه هستند

سرویس فرهنگی باریش نیوز، 17 مرداد ماه سالروز شهادت شهید محمود صارمی، خبرنگار شهید خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران بهانه‌ای شد تا این روز را به نام روز خبرنگار نام‌گذاری کنند و فرصتی است که پاسداشت و تجلیلی از خبرنگاران در این روز صورت گیرد.
اطلاع رسانی رویدادهای جامعه و انعکاس رخدادهای مهم و موضوعاتی که قابلیت خبر شدن دارد از جمله کارهای حرفه خبرنگاری است که به جهت حساسیت بالا در کار خبرنگاری این حرفه جزء مشاغل سخت نیز به حساب می‌آید.
با توجه به اینکه در سال جاری به دستور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حرفه خبرنگاری جزء مشاغل حساس، سخت و زیان آور شناخته شده اما هنوز این حرفه جایگاه مناسبی در جامعه ندارد و افرادی که در این حرفه مشغول به کار هستند رضایت خوبی از جایگاه خود ندارند و فقط به جهت علاقمندی مشغول به کار هستند.
یکی از مشکلاتی که خبرنگاران در کار خود با آن درگیر هستند نبود بیمه و پشتوانه‌ای برای آینده آنان و همچنین عدم دریافت حقوق مناسب است.
 متاسفانه در حال حاضر اقدامات مؤثری در راستای بیمه خبرنگاران صورت نگرفته و این مشکل بزرگی برای قشر خبرنگار به شمار می‌رود.
از سوی دیگر برخی از خبرنگاران با وجود استعداد و تحصیلات بالایی که دارند از طرف نهاد مربوطه برای فعالیت و کار حمایت نمی‌شوند و این امر اذهان آنان را بسیار آزار می‌دهد.
تلاشگران عرصه خبر و خبرنگاری و همچنین فعالان رسانه نقش مهمی در جامعه ایفا می‌کنند و باید تلاش و فعالیت آنان مورد توجه مسئولان قرار گیرد و حمایت‌های مناسب و اصولی از این قشر فعال صورت گیرد. 
پایبندی به اصول و قوانین خبرنگاری همچنین شفاف سازی افکار جامعه از جمله ویژگی‌های مهم در حرفه خبرنگاری است و ازحساسیت ویژه‌ای نیز برخوردار است و خبرنگاران باید به این امر مهم و ضروری دقت داشته باشند تا دچار مشکل و مانع نباشند.
رسانه و خبرنگار چشم بینای جامعه است و در راستای پیشرفت و تعالی جامعه نقش بسیار مهمی دارند که امیدواریم مطالبه خبرنگاران و حمایت ویژه از آنان انجام پذیرد تا این قشر از جامعه در حرفه خود احساس مطالبه گری مردم را در جهت توسعه و پیشرفت جامعه به تصویر بکشند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید