22:33|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 11 تیر 1398 - 11:26
کد خبر: 12316
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با باریش خبر داد:

تقسیط 60 ماهه بدهی مالیاتی بنگاه‌های تولیدی مشکل‌دار

مدت زمان تقسیط بدهی مالیاتی بنگاه‌های تولیدی غیردولتی مشکل‌دار آذربایجان غربی، به شرط تائید برنامه احیا و ساماندهی مالی آنها افزایش می‌یابد.
تقسیط  60 ماهه بدهی مالیاتی بنگاه‌های تولیدی مشکل‌دار

حسن کوماسی، مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با سرویس اقتصادی باریش نیوز با اعلام این خبر اظهار کرد: تا پایان امسال، مدت زمان تقسیط بدهی مالیاتی بنگاه‌های تولیدی غیردولتی مشکل‌دار استان، به شرط اینکه برنامه احیای تولید و ساماندهی مالی آنها به تایید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید رسیده باشد، به حداکثر 5 سال افزایش می‌یابد.

وی افزود: این تصمیم در راستای اجرای مصوبات جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی و صرفا برای بنگاه‌های تولیدی غیردولتی اتخاذ شده است.

این مسئول در ادامه از تعویق یک‌ساله اجرائیه‌های سازمان امور مالیاتی علیه این بنگاه‌ها، در صورت تعیین تکلیف، استمهال و تقسیط بدهی نیز خبر داد و و خاطرنشان کرد: مطابق مصوبات فوق، به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اجازه داده شده تا نسبت به تعویق یک‌ساله عملیات اجرایی، صرفا بنگاه‌های تولیدی غیر دولتی که طرح احیای تولید و ساماندهی مالی آنها به تائید آن ستاد رسیده است، اقدام  کند.

کوماسی همچنین تاکید کرد: این مصوبه شامل واحدهای صنعتی که در فرایند عادی کار و تولید هستند نمی‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی در پایان از تمدید موضوع انتقال مازاد تجدید ارزیابی شرکت‌ها به حساب افزایش سرمایه، تا پایان سال جاری، با استفاده از مفاد بند «ز» تبصره 10 ماده واحده قانون بودجه سال 1397 خبر داد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید