09:32|یکشنبه, اردیبهشت 30 ,1403
تاریخ انتشار: 12 خرداد 1398 - 03:56
کد خبر: 12082
مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با باریش عنوان کرد:

تعطیلی رسمی یک روز در هفته سایت موزه‌های استان

تمامی سایت موزه‌های سراسر استان یک روز در هفته تعطیلی کاری و رسمی دارند و در این روز به گردشگران و بازدیدکنندگان خدمات ارائه نمی‌دهند.
 تعطیلی رسمی یک روز در هفته سایت موزه‌های استان

جلیل جباری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز، با اشاره به فراهم کردن زمینه‌های حضور گردشگران و مسافران در فصل تابستان در بناهای تاریخی و اماکن فرهنگی استان، اظهار کرد: بنای سه گنبد ارومیه سایت موزه باز سنگ است.
وی در پاسخ به این سوال که چرا در اواسط هفته اماکن تاریخی مانند سه گنبد بسته است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این بنا سایت موزه سنگ است، تمامی سایت موزه‌های استان یک روز در هفته تعطیلی کاری دارند و در غیر این روز تمامی اماکن تاریخی از ساعت 8 صبح تا عصر آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان هستند.
وی در همین رابطه اضافه کرد: موزه‌ها و سایت موزه‌های سراسر آذربایجان غربی روزهای دوشنبه تعطیلی کاری دارند و به همن علت است که ممکن است هنگام مراجعه در اواسط هفته به این سایت‌ها گردشگران با درب بسته مواجه شوند.
این مسئول با تاکید بر اینکه این تعطیلی شامل بناهای تاریخی و فرهنگی مانند مسجد جامع و سایر اماکن نمی‌شود، ادامه داد: به غیر از روزهای دوشنبه، در روزهای دیگر هفته کلیه موزه‌ها و سایت موزه‌های استان برای بازدید علاقه‌مندان و گردشگران باز است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های مناسب استان برای جذب توریست و گردشگر  یادآور شد: در روز  عید سعید فطر کلیه موزه‌ها و اماکن فرهنگی _تاریخی تحت پوشش استان از ساعت 10 صبح آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان هستند.    

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید