07:48|یکشنبه, اردیبهشت 09 ,1403
تاریخ انتشار: 25 دی 1402 - 21:26
کد خبر: 18659
با پیگیری استاندار آذربایجان‌غربی محقق می‌شود؛

تصویب پایانه بین‌المللی کوزه‌رش سلماس در ایستگاه نهایی

شمارش معکوس برای نهایی شدن چهارمین پایانه مرزی ایران و ترکیه در کوزه رش سلماس به صدا درآمده و به نظر می رسد که در آینده نزدیک، این مرز مهم به جمع مبادی تجاری و مسافری بین ۲ کشور مهم منطقه افزوده شود.
تصویب پایانه بین‌المللی کوزه‌رش سلماس در ایستگاه نهایی

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، با روی کار آمدن دولت مردمی سیزدهم و سیاست های آیت الله رئیسی، رییس جمهوری اسلامی ایران مبنی بر توسعه دیپلماسی منطقه ای و افزایش تعاملات بین المللی با کشورهای مختلف دنیا به‌ویژه با همسایگان، بهره گیری از ظرفیت‌های مرزی برای شکوفایی اقتصادی، تقویت مناسبات سیاسی و فرهنگی بیش از پیش شکل عملیاتی به خود گرفت.

در این میان، آذربایجان غربی به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه به عنوان استانی مهم در تحقق این سیاست راهبردی دولت ، به عنوان پیشران دیپلماسی منطقه ای و استانی ویژه و تاثیر گذار در رسیدن به تراز تجاری ۳۰ میلیارد دلاری مورد تفاهم بین دو کشور مطرح شد.

تلاش‌ها و پیگیری های هدفمند و با برنامه محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی برای استفاده از ظرفیت هر چه بیشتر مرز برای پیشرفت و آبادانی محلی و ملی، منجر به آن شد تا مناسبات این استان با استان‌های همجوار در کشورهایی چون عراق و ترکیه پس از سالها وقفه و رکود بار دیگر احیا شود.

رویکرد و سیاست جدی استاندار آذربایجان غربی در فعال‌سازی دیپلماسی منطقه ای موجب ترافیک دیپلماتیک در این استان در سال‌های اخیر شد و فعال شدن ارتباطات منطقه ای موجبات تقویت و برقراری ارتباطات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی آذربایجان غربی با کشورهای منطقه را فراهم کرد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید