08:20|جمعه, اردیبهشت 14 ,1403
تاریخ انتشار: 21 آذر 1402 - 09:35
کد خبر: 18594
رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه در گفت‌وگو با باریش:

۴ پارک محله‌ای جدید در سطح شهر احداث و آماده بهره‌برداری شد

امسال 4 پارک محله‌ای در ارومیه احداث و آماده بهره برداری شده است.
۴ پارک محله‌ای جدید در سطح شهر احداث و آماده بهره‌برداری شد

علی شایگان، رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه در گفتگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز اظهار کرد: با دستور شهردار ارومیه و سیاست‌های شهرداری در خصوص توسعه پارکهای محله ای در تمام نقاط شهر جهت استفاده بهینه شهروندان در دستور کار سازمان فضای سبز میباشد.

وی همچنین اعلام نمود در سال 1402 نزدیک به 50 هزار اصله درخت ودرختچه زینتی  با مد نظر قرار دادن کم ابی و گونه های مقاوم به کم ابی  در سطح مناطق مختلف شهر کاشته شده است.

وی افزود: در این راستا با توجه به تنش آبی موجود در سطح کشور و پیش بینی بحران آبی در سالهای آینده، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومبه اقدام به توسعه فضای سبز با گونه های کم آب بر و مقاوم به اقلیم خشک و نیمه خشک می کند.

شایگان  ادامه داد: پارک های دورنا، اولدوز، فاز دوم ساغلیق باغی و دیزج سیاوش از جمله پارک هایی هستند که امسال در مجموع با مساحت نزدیک به 39 هزار مترمربع به بهره برداری رسیده اند و همچنین دو پارک جدید را نیز تا پایان سال مورد بهره برداری قرار خواهیم داد.

وی بر توسعه کمربند سبز ارومیه تاکید و عنوان کرد: همچنین توسعه کمربند سبز ارومیه را نیز به طور ویژه در دستور کار قرار داده و کاشت هکتاری در این کمربندی پیش بینی شده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید