04:12|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 11 تیر 1401 - 08:43
کد خبر: 18014
در خطبه‌های آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه ارومیه مطرح شد:

زمینه ازدواج آسان برای جوانان ایجاد شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: خیران و مسئولان مربوطه زمینه ازدواج آسان و پایدار را برای جوانان ایجاد کنند.
زمینه ازدواج آسان برای جوانان ایجاد شود

 به گزارش پایگاه خبری باریش نیوز، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی، ظهر جمعه 10 تیر در جمع نمازگزاران ارومیه با اشاره به فرا رسیدن سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی ع و حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار کرد: باید خیران و مسئولان مربوطه زمینه ازدواج آسان و پایدار را برای جوانان ایجاد کنند. (تاکید بر فراهم کردن زمینه ازدواج آسان)
 

وی رعایت حجاب اسلامی در جامعه را موجب پایداری نهاد خانواده دانست و افزود: اینکه زنی در خیابان خود نمایی کرده و عفت و حیای اسلامی را رعایت نمی‌کند در حقیقت به خود ظلم کرده و موجب خیانت و تزلزل در زندگی افراد مختلف می‌شود.
 

امام جمعه ارومیه در ادامه گفت: اگر مردم و مسئولان در کنار هم مقابل جنگ اقتصادی و دشمنان داخلی و خارجی ایستادگی و مقاومت کنند، وضعیت اقتصادی و معیشتی کشور همچون وضعیت سیاسی کشور بزودی بهبود می‌یابد. هرچند تاکنون ملت شریف ایران همیشه در صحنه‌های سخت، مقاومت کرده‌اند و خواهند کرد.
 

وی تصریح کرد: در چند ماه اخیر صادرات محصولات غیر نفتی کشور از واردات پیشی گرفته و دیپلماسی منطقه افزایش یافته که اینها همگی نقاط قوت نظام است اما دشمن با چشم پوشی از این موفقیت‌ها با بزرگ نمایی نقاط منفی، درصدد ناامید کردن مردم است.
 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در جمع دست اندرکاران قوه قضائیه خاطر نشان کرد: ملت ایران با پیروی از امام خمینی توانستند ناهنجاری‌های دهه ۶۰ را پشت سر بگذارند بنابراین در موقعیت فعلی که در حال جنگ اقتصادی با دشمن هستیم، بر مردم و مسئولان فرض است تا با توکل بر خدا، مقابل دشمنان ایستادگی کنند و با پیروی و تبعیت از رهبر انقلاب از این پیچ تاریخی نیز با سربلندی عبور کنیم.
 

حجت الاسلام قریشی یاد آور شد: با توجه به تصمیم شورای هماهنگی سران ۳قوه مبنی بر اینکه میزان اجاره بها در تهران ۲۵ درصد و شهرستان‌ها ۲۰ درصد سالانه باید افزایش یابد از رهبر انقلاب در خصوص انجام فرایض شرعی در مواردی که صاحب خانه راضی به اجرای این قانون نباشد سوال شد که ایشان فرمودند اگر در حکومت اسلامی به خاطر مصالح عمومی تصمیم بگیرند بر همه لازم است بر آن تصمیم عمل کنند.
 

وی با اشاره به فتوای جدید رهبر معظم انقلاب درباره وجه الاجاره مساکن مسکونی گفت: در حکومت اسلامی به خاطر مصالح عمومی تصمیمی گرفته شود باید مورد تبعیت قرار گیرد که سقف اجاره نیز از این مسئله تبعیت می‌کند و باید موجر و مستأجر این مهم را کاملاً رعایت کنند.
 

حجت الاسلام آقایی مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی نیز به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه به مناسبت فرا رسیدن هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی به تبیین جنایت‌های آمریکا علیه ملت بزرگ ایران و تمامی ملت‌های آزادی خواه جهان پرداخت.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید