13:32|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 13 دی 1400 - 11:50
کد خبر: 17438
پزشک پوست، مو و زیبایی در ارومیه در گفت‌وگو با باریش:

بهترین سن برای انجام بوتاکس چه زمانیست؟

این روزها تزریق بوتاکس جهت رفع چین و چروک بسیار رایج شده است، ولی دانستن این نکته الزامیست که بوتاکس بیشتر یک روش پیشگیرانه است تا درمانی. برخلاف تصور مردم که گمان می کنند بعد از ایجاد چروک باید برای رفع آن اقدام کنند، بوتاکس نوعی پیشگیریست که باید قبل از ایجاد چروک های ماندگار یا استاتیک آن را انجام داد.
بهترین سن برای انجام بوتاکس چه زمانیست؟

زهرا عبدالهی، پزشک پوست، مو و زیبایی در ارومیه در گفت‌وگو با سرویس سلامت باریش نیوز اظهار کرد: به طور کلی چروک های صورت به دو دسته تقسیم می شوند، چروک های استاتیک و چروک های دینامیک .

چروک های دینامیک، چروک هایی هستند که در حالت انقباض عضلات صورت مثل حالت خندیدن و گریه و یا بالا انداختن ابرو و تعجب و خشم در صورت ایجاد می شوند و در هنگامی که فرد هیچ انقباضی در صورت خود ندارد آن چروک ها مشخص نمی باشند.

وی افزود : چروک های استاتیک یا چروک های ماندگار، چروک هایی هستند که هنگامی که هیچ انقباضی نیز در صورت وجود ندارد، همچنان دیده می شوند ، برای مثال ما در چهره ی افراد مسن در حالت عادی و یا درخواب چروک های استاتیک مشاهده می کنیم.

دکتر زهرا عبدالهی در ادامه افزود: برای درمان چروک های استاتیک یا ماندگار تزریق بوتاکس به تنهایی نمی تواند موثر باشد و باید از درمان های ترکیبی مثل ساسیژن و تزریق فیلر و گاها در موارد شدید از جراحی لیفت صورت استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: اما در چروک های دینامیک و چروک هایی که هنوز در پوست صورت ماندگار نشده اند ، ما با تزریق بوتاکس می توانیم از تبدیل این چروک های دینامیک به استاتیک جلوگیری کنیم.

بهترین سن برای انجام بوتاکس اولین باری است که ما با انقباض عضلات صورتمان متوجه چروک های پیشانی یا خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم یا خط اخم می شویم.

اولین باری که شما در آینه متوجه خطوط افقی پیشانی، یا خط اخم بین ابروها یا وجود چین های ریز پنجه کلاغی دور چشمتان می شوید، بهترین زمان برای مراجعه به پزشک و تزریق بوتاکس می باشد. چه در سن 20 سالگی باشید ، چه 50 سالگی.

دکتر زهرا عبدالهی، پزشک پوست، مو و زببایی در پایان این گفت و گو اظهار کرد: در علم زیبایی برای رفع خط اخم ، رفع خطوط پیشانی و بالا بردن ابرو ها ،رفع خطوط پنجه کلاغی کنار چشم و برخی خطوط پایین صورت ، خطوط عمودی گردن و روی پیشانی ، خط خنده و غم و افتادگی روی بینی درمان لبخند لسته ای ، خطوط دور دهان و خطوط چانه از بوتاکس استفاده می شود، همچنین به شکل مزوبوتاکس برای درمان آکنه جوانان و بزرگسالان که مقاوم به درمان باشد استفاده کنیم ، برای کاهش منافذ گشاد شده درمان سبوره یا شوره سر مقاوم به درمان و درمان کلویید می توانیم از بوتاکس به شکل مزوبوتاکس یا میکروبوتاکس استفاده کنیم.



آدرس و شماره تماس دکتر زهرا عبدالهی ، پزشک پوست، مو زیبایی در ارومیه

ارومیه:خیابان حسنی، مجتمع پزشکی آذربایجان، طبقه ۳، واحد 32

شماره تماس: 33478344-044  /  09910530459

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید