05:44|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 12 تیر 1400 - 13:25
کد خبر: 16568
یادداشت:

بازار گرانی و تفاوت قیمت، اینبارهم به شکر رسید

با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، تفاوت قیمت مصوب اقلام خوراکی با نرخ‌های تعیین شده در بازار، فشار مضاعفی را بر دوش خانواده‌ها به‌ویژه اقشار ضعیف وارد می‌کند که نظارت مسئولین ذی‌صلاح را می‌طلبد.
بازار گرانی و تفاوت قیمت، اینبارهم به شکر رسید

سرویس اقتصادی باریش نیوز، این روزها گرانی در آذربایجان‌غربی بیداد می‌کند و اکثریت مردم به سختی زندگی خود را به سر می‌برند و متاسفانه قیمت‌ها بدون توجه به شرایط معیشتی مردم، روز به روز در حال افزایش می‌باشند.

با گذر از بازار میوه فروشان شاهد تجمعاتی از شهروندان خواهیم بود که مشغول خرید میوه‌های فصلی برای تهیه مربا و یا شربت هستند. 

در این ایام طبق اعلام ستاد تنظیم بازار قیمت مصوب شکر در بازار 11/500 هزار تومان می‌باشد ولی در این میان مسئله‌ای که مورد اعتراض شهروندان واقع شده است گرانفروشی شکر توسط فروشندگان می‌باشد. 

در واقع می‌توان گفت که امروزه یکی از مطالبه شهروندان، در کنار تورم و گرانی‌ها، افزایش خودسرانه قیمت کالا می‌باشد، سوال آنها این است که درحالی‌ که این کالاها قیمت و تعرفه‌ای مصوب دارند پس چرا هنوز هم عده ای از فروشندگان کالا را به بالاتر از قیمت مصوب به مشتریان ارائه می‌دهند و چه کسی پاسخگو و نظاره گر چنین وضعیتی است؟ 

طبق پیام های دریافتی از سوی مخاطبان در زیر سایه  عدم نظارت کافی از سوی مسئولان، در برخی از فروشگاه‌های سطح شهری قیمت شکر به 18 هزار تومان نیز رسیده است در حالی که آنان موظف‌اند طبق نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار با قیمت 12/500 شکر را به فروش رسانند. 

گرانفروشی در جامعه عاملی برای تحقق موارد دیگری نظیر کمبود کالا نیز می‌باشد که می‌تواند زندگی روزمره شهروندان را دچار مضیقه کند. 

در پایان می‌توان گفت عدم درج قیمت روی کالا نوعی گرانفروشی و جرم محسوب می‌شود و باعث آشفتگی بازار می‌شود و مردم انتظار دارند مسئولین رسیدگی‌های لازم را در جهت ثبات قیمت‌های مصوب به عمل آورند و با متخلفین این امر برخورد قاطعانه‌ای داشته باشند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید