09:04|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 16 آذر 1399 - 12:36
کد خبر: 15368
یادداشت:

جای خالی میوه در سبد غذایی مردم ارومیه

این روزها افزایش قیمت میوه های پاییزی در ارومیه موجب شده تا بسیاری از مردم دیگر نتوانند میوه خریداری کنند و زنگ خطر عدم مصرف این ماده خوراکی مورد نیاز بدن در این شهر به صدا در آید.
جای خالی میوه در سبد غذایی مردم ارومیه

سرویس اقتصادی باریش نیوز، با شیوع بیماری کرونا و لزوم توجه بیشتر مردم به سلامتی و توصیه برخی از پزشکان و متخصصان حوزه سلامت به شهروندان برای افزایش ایمنی و مقاومت بدنشان در برابر این ویروس، بازار میوه با افزایش تقاضا یرای خرید  میوه و سبزی با افزایش قیمت روبرو شد، در حالیکه با توجه به نیاز بیشتر مردم از هر زمان دیگری به استفاده از میوه بخاطر بیماری کرونا و قرار گرفتن در فصل سرما، لزوم نظارت بیشتر و کنترل قیمت ها بیشتر از گذشته احساس می شود.

بساری از شهروندان ارومیه ای اظهار دارند که  افزایش قیمت میوه قدرت خرید مردم را پایین آورده این افزایش فیمت ها سبب شده تا میوه به تدریج از سبد غذایی بسیاری از خانوارهای کم درآمد حذف شود و این زنگ خطری برای سلامتی افراد محسوب می شود.

در این روزهای شیوع کرونا، مردم نیاز بیشتری به مصرف میوه دارند تا سیستم ایمنی بدن شان تقویت شود اما با این قیمت ها، عملا خرید میوه برای اقشار کم درآمد امکان پذیر نیست.
امسال میوه‌های نوبرانه پاییزی در ارومیه با قیمت کیلویی 15 تا 20هزار تومان وارد بازار شده و با وجود اینکه چند روزی بیشتر تا پایان فصل پاییز باقی نمانده هنوز هم قیمت‌ها تغییر چندانی نکرده و برای خرید عموم مردم مناسب نشده است و این گرانی های غیر منطقی قدرت خرید اقشار متوسط و ضعیف جامعه را به شدت کاهش داده است.
حال سوالی که اینجا در ذهن بسیاری از مردم مطرح می باشد این است که متولی اصلی نظارت بر قیمت میوه کیست؟ موضوعی که نشان دهنده عدم نظارت دستگاه‌های مسئول است این در حالی است که به طور دقیق مشخص نیست کدام نهاد مسئول نظارت بر بازار میوه است، به‌طوری‌که وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت هر کدام این موضوع را به دیگری پاس می‌دهند و حتی نقش سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز در نظارت دقیقا مشخص نیست.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید