17:17|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 05 مهر 1399 - 12:14
کد خبر: 15081
یادداشت:

وقتی دست رنج کشاورزان در کنار جاده‌ها خاک می‌خورند!

چند سالی است که محصول سیب در آذربایجان‌غربی و به ویژه ارومیه با بی‌مهری متولیان همراه بوده و در کنار جاده‌ها خاک می‌خورند.
وقتی دست رنج کشاورزان در کنار جاده‌ها خاک می‌خورند!

سرویس اقتصادی باریش‌نیوز، محصول سیب در ارومیه به لحاظ آب وهوای مناسب و تخصص چندین ساله کشاورزان دراین ضمینه باعث شده ارومیه به یکی از قطب‌های تولید این محصول تبدیل شود.

اما متأسفانه نبود هماهنگی بین مدیران وعدم تخصص برخی کارشناسان که در این زمینه صاحب نظر و مسؤل می‌باشند باعث شده محصولات کشاورزی تولیدیشان خریدار نداشته باشد، یا با قیمت پایین عرضه شود واین امر باعث رهاسازی سیب درمعابرورودی شهر می‌شود.

این امر علاوه بر ناامیدی که بین تولیدکنندگان ایجاد می‌کند  زیبایی ورودی‌های شهر را نیز به هم می‌زند و باعث می‌شود چهره نامناسبی از این شهر در اذهان افرادی که ازآن معبرعبورمی‌کنند باقی بماند.

سیب آذربایجان‌غربی به ویژه شهر ارومیه زمینه بسیار خوب و مطلبوبی برای صادرات به کشورهای همسایه دارد که نیاز است این امر مورد توجه ویژه مسئولان قرار بگیرد.

 همچنین سیب تولید شده در آذربایجان‌غربی ظرفیت و پتانسیل این را دارد که بتواند بخشی از نیاز کشور را تأمین کند اما متاسفانه چند سالی است که این محصول با بی مهری مسئولان همراه شده است.

در شرایطی که برخی‌ها از بسته شدن کارخانجات و بیکاری جوانان گلایه دارند، ارومیه چندین کارخانه تولید آب میوه و کنسانتره با قدمت بسیار بالا دارد اما عدم مدیریت متولیان باعث شده تولید محصول سیب به حدی باشد که حتی خرید کارخانجات این شهر هم نتوانسته سیب‌های رها شده در جاده‌ا را پذیرش کند.

بنابراین بهتر است مسؤلین جای بهانه آوردن به فکر چاره اندیشی برای رفع این مشکل باشند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید