15:59|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 06 اردیبهشت 1399 - 13:24
کد خبر: 14236
باریش گزارش می‌دهد:

کرونا نفس زندگی زنان مرد قامت را تنگ کرد

زندگی زنانی که به دلایلی هم مادر هستند و هم نان‌آور خانه، همیشه باسختی‌های خاص خود همراه است و این روزها کرونا نیز حسابی نفس زندگی این زنان، مرد قامت را تنگ کرده است.
کرونا نفس زندگی زنان مرد قامت را تنگ کرد

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، زندگی زنان سرپرست خانوار که به هر دلیلی از حمایت‌های همسر در زندگی محروم شدند، همیشه با چالش ها و معضل هایی همراه است و مهم ترین چالش این قشر از جامعه می توان، عدم برخورداری از حمایت های مالی عنوان کرد.

کرونا که با همه‌گیری خود در این روزها باعث شده بسیاری از فرصت های شغلی با مخاطرات جدی روبرو شوند، زندگی زنان سرپرست خانواده که تنها راهرا با تعطیلی کسب و کار و یا کاهش درآمد با سختی‌های زیادی روبرو کرده است.

رحیمه یکی از مخاطبان باریش نیوز در پیامی نوشته است که زن سرپرست خانواده است و چند سالی است به دلیل فوت همسر سرپرستی سه فرزند را بر عهده دارم که هر سه محصل و دانشجو هستند.

این شهروند با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا باعث شده کار خود را در رستوران از دست بدهد، گفت: متاسفانه حمایت خاصی از زنان سرپرست خانوار نمی شود و تسهیلاتی که گفته بودند برای زنان خانوار دو میلیون تومان واریز می شود، تنها یک میلیون واریز شده است.

مخاطب دیگیری که علاقه ای به ذکر نام خود ندارد، در گفت و گو با خبرنگار باریش نیوز به مشکلات زنان سرپرست خانوار در پرداخت اقساط بانکی اشاره کرد و افزود: زنان سرپرست خانواده به سختی شغلی را به دست می آورند و این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا خیلی از این زنان که در سالنهای زیبایی و یا رستورانها و هتلها مشغول هستند، بیکار شدند.

این مخاطب اضافه کرد: با بیماری و نبود درآمد توان بازپرداخت اقساط بانکی که هر ساله هم زیاد می شود، نداریم و به غیر از مشکل بیکاری هر روز باید نگران از دست دادن سرپناه هم باشیم.

محمدی یکی دیگر از مخاطبان باریش نیوز که سرپرست خانواده است، در پیامی نوشته در یک کارگاه آماده سازی و بسته بندی فروش محصولات خانگی مشغول به کار است ولی این روزها درآمدشان به دلیل نبود مشتری به شدت کاهش یافته و توان تامین هزینه های زندگی را ندارد.

این شهروند که مادر دو فرزند است و همسر خود را به علت اعتیاد از دست داده به مستاجر بودن خود نیز اشاره کرده و افزوده است: امسال با شرایط سخت مالی صاحب خانه 200 هزار تومان به مبلغ اجاره اضافه کرده و متاسفانه برخی افراد درک درستی از شرایط مردم ندارد و فقط به فکر جیب خودشان هستند.

براساس این گزارش با اینکه قرار بود وام دریافتی زنان سرپرست خانوار به دلیل شرایط خاصی که دارند افزایش یابد، اما پیام‌های مردمی رسیده حکایت از آن دارد که این وام هنوز دست مادرانی که مسئولیت پدرانه بر دوششان سنگینی دارد، نگرفته است.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

شهروندارومیه ای
1399/02/06 - 21:40

منم سرمرست چهارفرزندهستم تحت پوشش بهزیستی هم هستم دریغ ازاینکه بسته معیشتی کرونای دولت وبهزیستی هم بدستمان نرسیده مستاجرواجاره نشین هم هستم