23:32|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 21 آبان 1398 - 08:53
کد خبر: 13303
باریش گزارش می‌دهد:

توسعه راه آهن ارومیه به شعار نیاز ندارد

راه آهن ارومیه ظرفیت بسیار مطلبوبی برای توسعه و پیشرفت بیش از پیش دارد و این امر زمانی تحقق پیدا می‌کند که شعارهای رنگارنگ به عمل یک رنگ تبدیل شود.  
توسعه راه آهن ارومیه به شعار نیاز ندارد

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، راه آهن سراسری ارومیه_مراغه سال گذشته بعد از گذشت 17 سال انتظار و پشت سر گذاشتن وعده‌های مختلف برای ارتقای کیفیت ریلی در این منطقه به بهره‌برداری رسید.
با افتتاح این طرح، زمینه برای افرادی که سفرهای ریلی را برای مسافرت انتخاب می‌کنند مهیا شد و از آغاز بهره‌برداری از طرح، سیستم ریلی ارومیه به صورت مستقیم به شهرهای مراغه و تهران متصل شد. 
بهره برداری از راه آهن ارومیه-مراغه یکی از مهم‌ترین طرح‌های عمرانی شهر ارومیه بود که با افتتاح آن ارومیه به خط سراسری راه آهن متصل شد.
با توجه به اینکه خط ریلی راه آهن ارومیه بعد از گذشت بیش از 17 سال فعال شده است اما باز هم کاستی‌های زیادی در ارائه امکانات و همچنین حرکت قطار وجود دارد و مردم خواستار حل این مشکلات هستند که باید مورد توجه قرار گیرد.
نبود زیرساخت مناسب برای سفر مستقیم از ارومیه به مشهد
یکی از شهروندان ارومیه‌ای در ارسال پیامی گفت: راه آهن ارومیه بعد از گذشته چند سال به بهره برداری رسید و این امر برای توسعه شهری می‌تواند مؤثر باشد.
وی گفت: اما در حال حاضر نبود زیرساخت مناسب برای اتصال مستقیم ریلی برای سفر به مشهد صورت نپذیرفته است و به دلیل درخواست مکرر مردم باید هر چه سریعتر با اهتمام ویژه مسئولان انجام شود.
راه‌اندازی قطار ارومیه _ مشهد در انتظار سرمایه‌گذاری بخش خصوصی
شاپور ارسلانی، مدیر کل راه آهن آذربایجان در گفت‌و‌گو با سرویس اقتصادی باریش نیوز، اظهار کرد: راه‌اندازی قطار برای مسیر ارومیه به مشهد مستلزم ورود سرمایه‌گذار بخش خصوصی است.
وی با بیان اینکه مسافران برای تهیه بلیط قطار در مسیر ارومیه به تهران می‌توانند از آژانس‌ها و سایت‌های فروش معتبر و دارای مجوز اقدام کنند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر 20 آژانس مسافری و گردشگری در سطح استان با مجوز رسمی از دستگاه‌های مرتبط در حال فعالیت هستند که از این تعداد 7 آژانس در شهر ارومیه فعالیت دارند و مجاز به فروش بلیط قطار هستند.
این مقام مسئول با اشاره به افزایش تقاضای مسافرت با قطار در مسیر ارومیه به تهران طی یک سال گذشته، گفت: با بالارفتن تقاضا برای استفاده از قظار در این مسیر، تعداد مسافرین از 300 نفر به تعداد نامحدود بدون در نظر داشتن مقصد سفر افزایش یافته است.
مدیر کل راه آهن آذربایجان در پایان تصریح کرد: قطار مستقیم ارومیه به مشهد در دستور کار راه آهن است و این موضوع بستگی به تقاضای سفر و ورود سرمایه گذار بخش خصوصی در این راستا دارد.
راه آهن ارومیه اداره کل ندارد
محسن در ارسال پیامی به پایگاه خبری باریش نیوز گفت: افتتاح راه‌آهن، ارومیه را هر چه بیشتر در مسیر توسعه قرار داده است و این امر امتیاز بزرگی در این شهر است.
وی افزود: مردم ارومیه نیز خواستار آن هستند که ارومیه اداره کل مستقل راه آهن داشته باشد و در صورت تحقق این امر امکان تسهیل در فعالیت راه‌آهن ارومیه بیش از پیش مهیا می‌شود.
ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای طرحی که بیش از 17 سال از کلنگ‌زنی و افتتاح آن می‌گذرد اهتمام ویژه مسئولان و نمایندگانی که ادعای پیگیری و حل مشکلات را دارند را می‌طلبد.
آذربایجان‌غربی و به ویژه شهر ارومیه زمینه و ظرفیت بسیار مطلبوبی برای توسعه و پیشرفت در زمینه‌های مختلف دارد و توسعه شهری و عمرانی در این منطقه زمانی تحقق پیدا می‌کند که شعارهای رنگارنگ به عمل یک رنگ تبدیل شود. 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید