11:51|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 23 مهر 1398 - 06:38
کد خبر: 13115
باریش گزارش می‌دهد:

نبود توجه اجتماعی به ورزش‌های همگانی

توسعه ورزش همگانی در نقاط مختلف شهر ارومیه با کمترین هزینه نقش بسیار مهمی در پویایی و نشاط اجتماعی دارد اما متاسفانه فضاهای مناسبی برای انجام ورزش‌های همگانی در سطح شهر ارومیه نیست.
نبود توجه اجتماعی به ورزش‌های همگانی

به گزارش سرویس ورزشی باریش نیوز، ورزش همگانی یکی از راهکارهای مناسب برای انجام حرکات ورزشی است و توسعه آن در جامعه می‌تواند به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کند.
توسعه ورزش همگانی در نقاط مختلف شهر با کمترین هزینه با علایق قشرهای مختلف مردم همخوانی دارد و علاقمندان به ورزش را بیشتر به سمت خود ترغیب می‌کند.
نهادینه کردن ورزش همگانی در فضاهای شهری نیازمند فرهنگ‌سازی و همچنین ایجاد مکان‌های مناسب ورزشی است که این امر در شهر ارومیه کمتر به چشم می‌خورد.
ورزش، یکی از مؤلفه‌های اصلی و اساسی در تضمین سلامت هر فرد نقش دارد، از این رو ایجاد فضاهای مناسب ورزشی در سطح شهر مردم را بیشتر به سمت ورزش به ویژه ورزش‌های همگانی سوق می‌دهد. 
لزوم ایجاد فضاهای مناسب ویژه آقایان و خانم‌ها، برای ورزش‌ همگانی در نقاط مختلف شهر ارومیه
محدثه یکی از مخاطبان باریش نیوز در ارسال پیامی نوشته است: فرهنگ سازی و همگانی كردن ورزش در جامعه می‌تواند عامل بازدارنده از بسياری بیماری‌ها باشد كه كم هزينه تر از دارو و درمان است.
وی افزود: برای ترغيب مردم به ورزش بايد فضاهايی را برای آقايان و بانوان در نظر گرفت و همه افراد از هر قشری بتوانند در ورزش‌های همگانی شرکت کنند.
توسعه ورزش همگانی در ارومیه با آگاهی بخش به مردم
علی از شهروندان ارومیه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار باریش نیوز در مورد علاقه زیاد خود به ورزش گفت: از دوران جوانی با انجام ورزش و تحرک توانستم سلامتی خود را تضمین کنم ورزش نقش بسیار مهمی در سلامتی دارد که من این حرف را در عمل و زندگی خود مشاهده کردم.
وی افزود: برای انجام حرکات ورزشی هر روز در یکی از پارک‌های شهر ارومیه حضور دارم اما متاسفانه فضاهای مناسبی برای انجام ورزش‌های همگانی وجود ندارد.
این شهروند ارومیه‌ای ادامه داد: در نزديك كردن مردم به ورزش‌های همگانی باید به گونه‌ای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در شهر صورت بگیرد و مسئولان با ایجاد برنامه‌های فرهنگی و تفریحی ویژه ورزش‌های همگانی مردم را به سمت ورزش تشویق کنند.
فضاهای مناسب ورزشی برای سالمندان وجود ندارد
یکی از شهروندان ارومیه‌ای که در آستانه دوران سالمندی قرار دارد در گفت‌وگو با خبرنگار باریش نیوز گفت: یکی از نیازهای مهمی که در دوران سالمندی وجود دارد انجام ورزش‌های سبک و داشتن تحرک است.
وی افزود: ایجاد فضاهای مناسب ورزشی برای سالمندان در بوستان‌های ارومیه باید مورد توجه متولیان قرار بگیرد و با ایجاد فضا همراه با برنامه‌های متنوع شور و نشاط را برای این قشر از مردم فراهم کنند.
ورزش همگانی در واقع تلاشی برای رواج دادن ورزش بين اقشار مختلف مردم است که بدون هزینه خاصی می‌تواند در نقاط مختلف شهر ارومیه اجرا شود. ورزش همگانی از طرفی باعث سلامت و نشاط  در جامعه و از سوی دیگر باعث سرگرمی و تفریح مردم می‌شود اما وجود فضاهای مناسب ورزشی نقش بسیار مهمی در این امر دارد اما متاسفانه در شهر ارومیه توجه کمتری به این موضوع شده فضای مناسبی برای رفع نیاز مردم نیست.
قشر مختلف مردم  بدليل درگیری‌های شغلی فرصت چندانی برای ورزش كردن ندارند اما ایجاد فضاهای مطلوب به همراه برنامه‌های متنوع تفریحی مردم را به سمت ورزش ترغیب می‌کند.
برای حفظ سلامت و نشاط جامعه ضروری است زمينه‌های لازم برای همگانی كردن ورزش در ارومیه فراهم شود و توسط مسئولان امکانات اساسی در شهر صورت گیرد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید