11:34|جمعه, اردیبهشت 14 ,1403
تاریخ انتشار: 13 مرداد 1398 - 06:24
کد خبر: 12603
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در گفت‌و‌گو با باریش:

کاهش آستانه تحمل زوجین از عوامل منجر به طلاق است

افزایش طلاق نوعی ناکامی تلقی می‌شود که اراده جوانان جهت قدم برداشتن به سوی ازدواج را تضعیف می‌کند.
کاهش آستانه تحمل زوجین از عوامل منجر به طلاق است

ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در گفت‌و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز، در رابطه با علل کاهش آمار ازدواج و افزایش آمار طلاق اظهار کرد: معیشت یا نبود فرصت های شغلی و عوامل دیگر می‌توانند از مسائل مهم کاهش آمار ازدواج و افزایش آمار طلاق باشند البته باید تاثیر عوامل مختلف مانند عوامل اقتصادی و فرهنگی را نیز در نظر داشته باشیم.

این مقام مسئول عوامل دیگر که می‌توانند در کاهش آمار ازدواج و طلاق موثر باشند را اینگونه بیان کرد: مسائلی مانند مسئله بیکاری، نبود آموزش، عدم آشنایی جوانان با مهارت سبک زندگی که ناشی از بهم خوردن توازن است می‌تواند موثر باشد. خدایاری ادامه داد: نداشتن الگوی مدون و مشخص، تفاوت فرهنگی بین غرب و شرق نیز از اصلی ترین عوامل این فاجعه اجتماعی است.

وی گفت: پیامد‌های برهم خوردن توازن و تعادل در خانواده، پیدا نشدن الگو های مناسب برای هم زیستی و پیوندهای نادرست در بدو زندگی هم حائز اهمیت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی عوامل مهم قبل از ازدواج را که باعث طلاق می‌شود اینگونه خاطر نشان کرد: عدم آشنایی نسبت به زوجین در امر تشکیل خانواده و عدم مراجعه به مشاوران در قبل از ازدواج و حتی در زمان حل مشکلات به وجود آمده در جریان زندگی عوامل مهمی هستند که باید به آنان توجه ویژه شود.

خدایاری افزود: عدم بردباری، پایین بودن آستانه تحمل، توسل به خشونت در تربیت‌های خانوادگی و حتی پایین بودن دانش نیز می‌تواند بروز این امر را تشدید کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی  در پایان گفت: عدم توازن بین زوجین، تفاوت طبقات اجتماعی و مداخلات افراد بیگانه را باید حتما در نظر داشت و نسبت به آنان بی توجه نبود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید