20:28|سه شنبه, اردیبهشت 11 ,1403
تاریخ انتشار: 20 تیر 1398 - 09:18
کد خبر: 12388
نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با باریش:

خانواده‌ نقش مهمی در توسعه فرهنگ حجاب دارد

خانواده با توجه به کارکردهای اجتماعی و فرهنگی که دارد با بهره گیری از شیوه های درست گفت‌وگو با فرزندان نقش اثربخشی در توسعه فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه دارند.
خانواده‌ نقش مهمی در توسعه فرهنگ حجاب دارد

حجت الاسلام عسگر دیرباز، نماینده مردم آذربایجان‌‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز، اظهار کرد: رعایت حجاب و عفاف در جامعه اسلامی بسیار تأکید شده و کلام الهی و ائمه اطهار نیز بانوان و مردان مسلمان را به رعایت آن دعوت کرده است.
 وی افزود: در اوایل انقلاب اسلامی فضای جامعه به گونه‌ای شد که اکثر بانوان پوشش اسلامی را به خوبی رعایت می‌کردند اما برخی از افرادی برای تخریب و ضعیف کردن بنیاد خانواده‌ها در سخنرانی‌‌های جمعی، افراد را برای رعایت نکردن حجاب ترغیب می‌کردند و در بازتاب ایده‌ها و سخنان آنان در جامعه باعث شد افراد احساس کنند که می‌توانند به نحوه دیگر نیز در جامعه ظاهر شوند.
وی گفت: به مرور زمان ایمان برخی افراد سست شده و ابعاد دیگر پدیده بدحجابی در جامعه رواج پیدا کرد و از طرفی دیگر ورود ماهواره، فیلم و اینترنت نیز در بین خانواده‌ها در رعایت نکردن حجاب اسلامی تأثیر منفی داشته است.
این نماینده خبرگان رهبری افزود: برخی از علت‌های بدحجابی در جامعه به افکار جوانان و باور نادرست آنان نسبت به حجاب و عفاف مربوط می‌شود که نگرش مثبتی به حجاب و رعایت آن ندارند. 
حجت‌الاسلام دیرباز در ادامه به راهکارهای مقابله با بدحجابی در شرایط فعلی اشاره و اظهار کرد: عده‌ای از مسئولان از روی ناآگاهی به جای اینکه در مقابله با بدحجابی تلاش و فرهنگ سازی کنند  به فضای بدحجابی دامن می‌زنند و متاسفانه با آن مقابله نمی‌کنند همچنین عملکرد برخی از مسئولان فرهنگی نیز در مقابله با بدحجابی ضعیف بوده است و باید در برابر برخی از واقعیت‌ها منفعل عمل کنند.
وی ادامه داد: در بسیاری از مواقع گفتگوی صمیمی والدین نیز اثرات مثبتی برای جوانان دارد و می‌توانند آنان را به رعایت و احترام به حجاب و عفاف نزدیکتر و روحیه دینی جوانان را تقویت کند.
نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: متاسفانه برخی از مسئولان برای اینکه بتوانند در انتخابات رأی بیاورند از شعارهای هنجارشکن استفاده کرده و جوانان را فریب می‌دهند تا به آنان رأی دهند حجاب و عفافی که با خون شهدا حفظ شده است نباید وارد سیاست‌های غلط برخی از مسئولان شود بنابراین باید زمینه فرهنگ سازی و رعایت حجاب در جامعه به صورت ویژه مورد توجه مسئولان و مردم قرار گیرد.  

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید