13:58|سه شنبه, اردیبهشت 11 ,1403
تاریخ انتشار: 15 تیر 1398 - 13:18
کد خبر: 12349
یادداشت:

آب رفتن روزانه لبنیات در سفره مردم

لبنیات از جمله مواد غذایی است که در سایه گرانی و تورم‌های یک سال گذشته هر روز با قیمت جدید و البته در حجم‌های کمتر به بازار عرضه می‌شود.
آب رفتن روزانه لبنیات در سفره مردم

سرویس اجتماعی باریش نیوز، شیر و مشتقات حاصل از آن تنها ماده شناخته‌شده در طبیعت است که می‌تواند به‌طور متعادل تمام نیازهای بدن شامل رشد، تأمین انرژی، ساخت و ترمیم بافت‌ها را برطرف سازد و به همین جهت شیر را غذای کامل می‌نامند و مصرف آن برای افراد در گروه های سنی مختلف، اهمیت خاص خود را دارد

حذف و یا کاهش مصرف شیر و مواد لبنی از سبد غذایی خانوار که در طول یک سال گذشته به دلیل تورم و گرانی های سرسام آور اتفاق می افتد می تواند در دراز مدت سلامت جسمی و رشدی افراد خانواده را به چالش جدی بکشاند تا جایی که کودکان در بزرگسالی با بیماریهای مختلف به دلیل کمبود دریافت پروتئین های حاصل از مواد لبنی روبرو شوند.

در ماه‌های اخیر قیمت شیر و صنایع وابسته به آن افزایش چشمگیری داشته و البته این روند به ظاهر همچنان هم ادامه دارد و شاهد این مدعا می‌تواند قیمت‌های متفاوت عرضه مواد لبنی در فروشگاه‌های و سوپر مارکت‌های سطح شهر باشد که قیمت انواع مختلف لبنیات در طول یک هفته چندین بار از سوی فروشندگان تغییر می‌کند.

اما در قبال افزایش قیمت این روزهای شیر و مواد لبنی نکته قابل تامل، کاهش حجم بسته‌های حاوی این مواد غذایی است، این کاهش تا جایی ادامه‌دار می‌شود که در برخی موارد علیرغم افزایش دو برابری قیمت حجم بسته‌های موادلبنی حتی تا نصف هم کاهش یافته است.

پیام‌های مردمی ارسال شده به پایگاه خبری باریش نیوز حاکی از آن است به لیست موادلبنی که با حجم‌های کمتر از گذشته عرضه می‌شود باید به انواع بستی‌های پاستوریزه هم اشاره کرد که در برخی موارد عنوان روی پاکت حاوی درکل با ماهیت داخل پاکت متفاوت است.

اگر چه کسی منکر گرانی و مشکلاتی که افزایش قیمت‌ها برای اقشار مختلف مردم به وجود آورده نیست، اما ای کاش در این میان تولیدکنندگان فارغ از شرکت در ماراتن ثروت‌اندوزی به هر قیمت، اندکی هم به فکر عامه باشند و جانب انصاف را رعایت کنند چون به گمانم پایان شب سیه سفید است و این روزها و سختی‌های آنهم می‌گذرد و رو سیاهی به زغال می‌ماند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید