03:34|جمعه, اردیبهشت 14 ,1403
تاریخ انتشار: 19 دی 1397 - 11:09
کد خبر: 11088
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان وعشایر آذربایجان غربی در گفت‌وگو با باریش:

7 هزارو 400 خانوار در سال جاری، تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی قرار گرفته‌اند

از ابتدای سال جاری تاکنون 7 هزارو 400 خانوار جدید در سطح استان تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند که در این میان ارومیه و بوکان بیشترین رشد را به خود اختصاص داده‌اند.
 7 هزارو 400 خانوار  در سال جاری، تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی قرار گرفته‌اند

یونس معززمدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان وعشایر آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش، اظهار کرد: براساس اصل 29 قانون اساسی، برخورداری از تأمین اجتماعی حق همگانی بوده و دولت مکلف است طبق قوانین از محل در آمدهای عمومی و در آمد حاصل از مشارکت مردم، خدمات و حمایت‌های مالی شامل برخورداری از تأمین اجتماعی را برای یک یک افراد کشور فراهم نماید.
وی افزود: عضویت در صندوق بیمه اجتماعی اختیاری بوده و لازم به توضیح است که دو برابر حق بیمه‌ای که فرد پرداخت می‌کند را دولت پرداخت کرده و این کمک ویژه دولت برای بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر است.
وی تصریح کرد: هر چه حق بیمه پرداختی از طرف بیمه شدگان بیشتر باشد، تسهیلاتی که از طرف دولت به بیمه شده اختصاص می‌یابد بیشتر است. 
معزز به شرایط عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اشاره و ادامه داد: سکونت در روستا و یا مناطق عشایری، کشاورزان غیر ساکن در روستا و دارا بودن حداقل 18 سال سن و حداکثر 50 سال سن از شرایط عضویت در صندوق بیمه اجتماعی است. 
وی تصریح کرد: ساکنین روستاها و یا مناطق عشایری، ساکنین شهرهای زیر بیست هزار نفر، شاغلین فصلی، رانندگان حمل بار و مسافر بین شهری ساکن در روستاها و شهرهای زیر بیست نفر، قالبیافان و افراد فعال در حوزه صنایع دستی که مشمول تأمین اجتماعی نیستند، کارکنان شرکت‌های فنی مهندسی، کشاورزی و دامپزشکی مستقر در روستاها و شهرهای زیر بیست هزار نفر، می‌توانند در صندوق بیمه اجتماعی عضو شوند.
معزز تشریح کرد: عضویت رانندگان حمل بار و مسافر بین شهری در صندوق بیمه اجتماعی جهت دریافت کارت هوشمند اجباری است.
وی به 101 کارگزاری فعال در سطح استان اشاره و اظهار کرد: تمامی افرادی که جهت عضویت در صندوق بیمه اجتماعی اقدام کرده و ثبت نام می‌کنند می‌توانند حق بیمه خود را به صورت اقساطی نیز پرداخت کنند.
معزز بیان کرد: متولی بیمه درمان بیمه سلامت ایرانیان است بیمه ایرانیان خدمات درمانی را به جامعه روستاییان و عشایر به صورت رایگان ارائه می‌نماید.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی افزود: درحال حاضر 80 هزارو 130 خانوار در استان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی قرار گرفتند که رشد آذربایجان غربی در این زمینه بیشتر از میانگین کشوری است.
وی ادامه داد: تعداد 2 هزارو 350 نفر بیمه شده از مزایای بیمه  بازنشستگی، از کار افتادگی و باز ماندگان استفاده بهره‌مند هستند.
معززعنوان کرد: از اول سال جاری تاکنون 7 هزارو 400 خانوار جدید در سطح استان تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند و شایان ذکر است ارومیه و بوکان بیشترین رشد را در این زمینه به خود اختصاص داده‌اند.
وی اظهار کرد: از سال گذشته بر اساس قانون احکام دائمی توسعه کشور پرداخت مستمری برای بازنشستگان آغاز شده و براساس سنوات، مستمری پرداخت می‌شود.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذرابیجان غربی تصریح کرد: درعرض سه سال تمامی مناطق روستایی تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند همچنین از دهیاران روستایی نیز در خواست می‌شود اهالی روستاها را جهت عضویت در صندوق بیمه اجتماعی راهنمایی کنند. 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید