15:24|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 04 دی 1400 - 10:16
کد خبر: 17394
در خطبه‌های آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه ارومیه مطرح شد:

حماسه ۹ دی روز بصیرت و تجلی ولایتمداری مردم است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: ملت ایران در یوم‌الله ۹ دی خط بطلانی بر توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان و فریب‌خوردگان داخلی کشیدند.
حماسه ۹ دی روز بصیرت و تجلی ولایتمداری مردم است

به گزارش سرویس سیاسی باریش‌نیوز، حجت الاسلام سید مهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، در خطبه‌های آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه 3 دی با اشاره به سالروز حماسه ۹ دی، اظهار کرد: این روز، روز بصیرت است و مردم همیشه در صحنه در آن روز که دشمن با نقشه‌های شوم خود سعی داشت فتنه‌ای در کشور به پا کند که، به میدان آمدند و مشت محکمی بر دهان استکبار زدند و به جهانیان ثابت کردند که مردم همیشه با بصیرت پشتیبان ولایت فقیه و انقلاب هستند و خواهند بود.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران در یوم‌الله ۹ دی خط بطلانی بر توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان و فریب‌خوردگان داخلی کشیدند، ادامه داد: پس از تحمل ۶ ماهه مردم در مقابل فتنه‌گران و آشوب‌گران، حضور حماسی و کم نظیر مردم ایران در ۹ دی یک معجزه الهی بود که با حضورشان در صحنه برنامه‌های شیطانی دشمنان را خنثی کردند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، با بیان اینکه ملت ایران در این روز خط بطلانی بر توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان و فریب خوردگان داخلی کشیدند، تصریح کرد: مدیریت آگاهانه و داهیانه رهبر انقلاب اسلامی در فتنه ۸۸ همانند مدیریت امام علی (ع) در زمان فتنه بود.


وی ادامه داد: ابعاد فتنه سال ۸۸ و حماسه نهم دی ماه باید به عنوان برگ مهمی در تاریخ معاصر کشور برای نسل‌های آینده و دانش‌آموزان بازخوانی و منتقل شود.


حجت‌الاسلام قریشی اظهار کرد: در هیچ جای دنیا رهبری همانند رهبر ایران نیست، بنابراین وظیفه ملت ایران این است که رهبر خود را شناخته و برای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان از مقام معظم رهبری اطاعت و پیروی کنند.


امام جمعه ارومیه همچنین، با اشاره به هفتم دی سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام خمینی (ره)، اظهار داشت: سوادآموزی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و با توجه به اینکه کشور ایران مهد تمدن است، شایسته نیست کسی در این کشور بی‌سواد بماند.


وی به معضل سد معبر توسط برخی افراد اشاره کرد و گفت: سد معبر امری حرام بوده و براساس روایتی از پیامبر اکرم (ص) موجب کوتاهی عمر و از بین رفتن برکت از زندگی انسان می‌شود بنابراین این مساله شایسته چهره شهری نبوده و شورای شهر و شهرداری باید این مسئله را جدی گرفته و به صورت گسترده و فوری ساماندهی کنند.


حجت الاسلام قریشی در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت ایام فاطمیه گفت: توجه و اهتمام ویژه به عبادات از ویژگی‌های بارز صدیقه طاهره (س) بود و سیره ایشان باید الگوو سرمشق همه ما در توجه به عبادات باشد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید