15:07|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 16 اسفند 1397 - 11:17
کد خبر: 11579
رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی در گفت‌وگو با باریش خبر داد:

برگزاری همایش شعر «چکامه‌های رجب» در آذربایجان غربی

ارسال آثار به فراخوان همایش شعر «چکامه‌های رجب» امسال با موضوع سفارشات مقام معظم رهبری در بیانات «گام دوم انقلاب اسلامی» صورت می‌گیرد. 
برگزاری همایش شعر چکامه‌های رجب در آذربایجان غربی

«احد هوشمند» در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی باریش، در خصوص فراخوان ششمین همایش استانی شعر" چکامه‌های رجب" اظهار کرد: "چکامه‌های رجب" عنوان همایشی است که در چند سال اخیر همزمان با ماه رجب در دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و با حضور شاعران استانی برگزار می‌شود. 
وی افزود: در سال‌های گذشته موضوع اشعار ارسال شده به همایش با عنوان ماه رجب و مفاهیم دینی بود که در انتها با حضور امام جمعه ارومیه از شرکت کنندگان تجلیل به عمل می‌آید.
هوشمند گفت: امسال مقرر شد که همایش «چکامه‌های رجب» را به صورت گسترده و در قالب یک فراخوان منتشر کنیم تا برای شرکت کنندگان اطلاع رسانی صورت گیرد و در زمان مناسب آثار خود را به همایش ارسال کنند. 
وی اضافه کرد: ارسال آثار به فراخوان همایش شعر چکامه‌های رجب امسال با موضوع  سفارشات مقام معظم رهبری در بیانات گام دوم انقلاب اسلامی صورت می‌گیرد. 
وی افزود: شاعران استان می‌توانند آثار خود را با موضوع‌های امیرمومنان حضرت علی (ع)، عدالت و امنیت اجتماعی و وظایف حاکمان اسلامی در زبان‌های فارسی، ترکی آذربایجانی و  کردی تا سه عنوان شعر به دبیرخانه همایش در حوزه هنری استان ارسال کنند.
هوشمند به محورهای همایش شعر چکامه‌های رجب نیز اشاره و اضافه کرد: عدالت اجتماعی در رفتار و گفتار حضرت علی (ع)، مبارزه با ظلم و ستم و استکبار جهانی در اندیشه اسلام، مبارزه با فقر در جامعه اسلامی، جاذبه و دافعه حضرت علی (ع) در مقابل مردم، جایگاه خانواده، همسر و تربیت فرزند در سبک زندگی علوی، پیام انسانی و جهانی « عهدنامه مالک اشتر»  و ضرورت حفظ اتحاد امت اسلامی و حقوق شهروندی جامعه از محورهای اصلی ششمین همایش شعر«چکامه های رجب» است.
رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی در ادامه تصریح کرد: آخرین مهلت ارسال آثار به همایش تا 14 فروردین سال آینده ادامه دارد و همچنین این همایش همزمان با سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی و در هفته هنر انقلاب در فروردین سال 98 برگزار خواهد شد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید