12:59|پنجشنبه, اردیبهشت 13 ,1403
تاریخ انتشار: 01 اردیبهشت 1397 - 13:11
کد خبر: 9331
یادداشت:

زخم تنت ستاره دنباله داری است یادآور نادیده های آسمان کربلاست

شناختن نوجوانان و جوانان با فرهنگ غرور آفرین جانبازی، یکی از وظیفه های مشترک دولت و مردم است. این مهم، به عزم ملی نیاز دارد تا بتوانیم آن را به این نسل پویا و کارآمد در جامعه منتقل کنیم.
زخم تنت ستاره دنباله داری است یادآور نادیده های آسمان کربلاست

سرویس فرهنگی باریش نیوز؛ به مناسبت سالروز میلاد حضرت عباس (ع) در تقویم روز جانباز نامگذاری شده است. حضرت را می‌توان نمونه و الگوی بارز جانباز نامید. ایشان آموزگار بزرگ عشق، وفا، امیر ادب و رهروی راه رهبر زمان خویش بود و با وجود 14 قرن هنوز نام، یاد و رشادت هایش می‌درخشد و همه جانبازان از شریعت معرفت و درس ادب وی می‌آموزند و الگو می‌گیرند.

کشورما نیز طی سالیان متمالی مردان و بزرگان بسیاری را به خود دیده است که در راه دفاع از میهن و باورهای خویش مردانه ایستاده و جان برکف به کارزار مبارزه با دشمنان شتافته اند عده ای به دیدار پروردگار لبیک گفته و برخی نیز به مقام والای جانبازی نائل شده اند جانبازانی که به ویژه در دوران دفاع مقدس مهر شجاعت و از خودگذشتگی را در سینه خود حک کرده اند بزرگمردانی که با داشتن دردها و زخم های بزرگ از روزهای جنگ همچنان به تبعیت از الگوی خود حضرت عباس(ع) صبر را پیشه خود کرده اند و درد را در درون خود حبسه کرده اند...

حضرت امام خمینی(ره)، جانبازان را مایه ی افتخار و سربلندی ملت ایران دانسته است. ایشان ارادت قلبی خویش را نسبت به این قشر فداکار و ایثارگر، این گونه ابراز می دارد: «سلام بر عزیزان ما که در راه عزّت اسلام و عظمت کشور اسلامی به پاخاستند و در راه دفاع از میهن، معلول و مجروح شدید و برای خودتان، مایه ی افتخار و برای ملت بزرگ تان، هم مایه ی تأسف و هم سربلندی شدید. درود بر شما جانبازان و مصدومان که اعضا و سلامت خود را در راه اعتلای قرآن کریم از دست داده اید. ملت شریف و اسلام بزرگ هیچ گاه شما عزیزان را از یاد نمی برد. درود بر خواهران و برادران مصدوم و معلول که شجاعانه در راه حق و پیروزی، قیام و فداکاری کردند و ملت را در جهان سرافراز کردند. این جانب، تقدیر و تشکر و دعای خالصانه ام را به شما عزیزان اهدا می کنم و از خداوند متعال، سلامت و سعادت و بهبودی شما فرزندان اسلام را خواهانم.

شناختن نوجوانان و جوانان با فرهنگ غرور آفرین جانبازی، یکی از وظیفه های مشترک دولت و مردم است. این مهم، به عزم ملی نیاز دارد تا بتوانیم آن را به این نسل پویا و کارآمد در جامعه منتقل کنیم. آری، این جاست که وظیفه ی خطیر پدران و مادران و مربیان و آموزگاران آشکار می گردد. آنان باید دست به دست هم دهند و نگذارند این احساس غرور و عزت اسلامی با گذشت زمان از دل ها و خاطره ها محو گردد. باید بکوشیم این ایثارگری و جانبازی که نسل پر خروش انقلاب، آن را از جانبازان صدر اسلام فرا گرفت و از آن، اکسیری اعجاب انگیز برای احیای شکوه و عزت تاریخی اسلام ساخت، در جامعه زنده بماند

جانباز هیچ گاه به شکایت از گذشته و حال خود، زبان نمی گشاید. صبر را پاس می دارد و همواره سرود دل نواز سرور شهیدان را می خواند که می فرمود: «الهی رضا برضائکْ». آری، صبر کلید کاخ پیروزی است و کریمان از همه ی انسان ها صبورترند. بشارت باد صابران را که به هنگام مصیبت شعار می دهند: «ما از خدا هستیم و به سوی او باز می گردیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید