06:58|چهارشنبه, آذر 07 ,1403
تاریخ انتشار: 17 آذر 1396 - 21:52
کد خبر: 7847

حمایت از تولیدات داخلی در هاله‌ای از ابهام است/ تسهیلات بانکی ظاهرا با سود 18 درصد می‌باشد!

قیمت تمام شده کالا برای تولیدکنندگان بالا بوده و توان رقابت با محصولات مشابه خارجی وجود ندارد و این امر موجب از دست دادن بازار خارجی شده و در بازار داخل هم به واسطه این که کالای خارجی عوارض و تعرفه گمرکی پرداخت نکند از طریق قاچاق وارد بازارهای کشور شده و بدین ترتیب تولید داخل نمی تواند سهمی در بازار داشته باشد.

حمایت از تولیدات داخلی در هاله‌ای از ابهام است/ تسهیلات بانکی ظاهرا با سود 18 درصد می‌باشد!

احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز درباره شهرک های صنعتی  گفت: تعطیلی بعضی واحدها به سیاست های اقتصادی دولت مربوط می شود که این سیاست ها پشتیبان و حامی تولیدات داخلی نیستند در نتیجه قیمت تمام شده کالا برای تولیدکنندگان بالا بوده و توان رقابت با محصولات مشابه خارجی را نخواهند داشت که موجب از دست دادن بازار خارجی شده و در بازار داخل هم به واسطه این که کالای خارجی عوارض و تعرفه گمرکی پرداخت نکند از طریق قاچاق وارد بازارهای کشور شده و بدین ترتیب تولید داخل نمی تواند سهمی در بازار داشته باشد.

وی در ادامه به سودهای بانکی اشاره کرده و گفت: بخشی از هزینه ها مربوط به هزینه هایی است که سیستم بانکی بر متقاضیان تحمیل کرده است، ظاهرا تسهیلات با سود ۱۸ درصد می باشد، ولی این ارقام بیش از این اعداد است، چون حمایتی از کالای تولید داخل وجود ندارد قیمت تمام شده کالا با احتصاب ۳۰ درصد ارزش افزوده برای ۲۸ درصد سود بانکی، حق بیمه، مزد کارگر، هزینه های آب و برق و گاز باهم محاصره می شوند، لزوما باید برای جواب دادن به هزینه ها آرشیزفول ۵۰ درصد ایجاد کنیم که عملا امکان پذیر نیست و سبب گشته شهرک های صنعتی شاهد تعطیلی واحدها شده و نیروی کار با ظرفیت یک سوم تولید را انجام دهند.

نماینده مردم تبریز درباره مزیت مرزی بودن آذربایجان شرقی ابراز کرد: این امر یک موقعیت ترانزیتی برای ما است که اگر سرمایه گذار مناسبی برای زیرساخت های خودمان باشیم، می توانیم از این مزیت به نحو احسنت استفاده کنیم و اگر در بخش سرمایه گذاری اتفاقی صورت نگیرد بهره مندی ما از این فرآیند کم خواهد بود.

بیگی درباره مزیت‌های ارتباط با سرمایه گزارش تصریح کرد: آزادراه تبریز-بازرگان نزدیک ۴ سال پیش توسط رئیس جمهور و با حضور سرمایه گذاران خارجی کلنگ زنی شد ولی از آن موقع دریغ از یک متر پیشرفت در اجرای این پروژه که بعدها متوجه نارضایتی راه و شهرسازی شدیم و همین امر جزء سوالات ما از وزیر راه است، یک فرمول مشخص برای سرمایه گذاری را دارا نیست و بهترین نمایش هم آزاد راه تبریز  به بازرگان می باشد که با جواب کردن سرمایه گذار قرارداد را نیز باطل کردند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید