08:37|شنبه, اردیبهشت 29 ,1403
تاریخ انتشار: 10 آذر 1396 - 23:02
کد خبر: 7781

33 روستا در آذربایجان غربی با تانکر آبرسانی می‌شوند/ حدود یک هزار و 900 روستا تحت پوشش سازمان آب ‌و فاضلاب استان قرار دارند

مناطق خاص و خارج از روستاها قانون انشعابات غیر مجاز ابلاغ گردیده که مصوبه آن در 3الی 4 ماه اخیر اجرایی شده است.

33 روستا در آذربایجان غربی با تانکر آبرسانی می‌شوند/ حدود یک هزار و 900 روستا تحت پوشش سازمان آب ‌و فاضلاب استان قرار دارند

کاظم محمدی اقدم مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی در گفتگو با  سرویس اجتماعی باریش نیوز در خصوص کیفیت آب شرب روستاها گفت: آب‌های شرب روستایی استان بصورت جدی و مستمرمورد آزمایش و تست کلر قرار گرفته و بصورت کلرزن‌های گازی و بایر پالایش می‌شود.
 در حال حاضر حدود 999 سامانه ی دستگاه کلرزنی در ایستگاه های پالایشی نصب شده که مطلوبیت آب آشامدنی به لحاظ آزمایشات میکروبی5/98 درصد می باشد و مطلوبیت آن از لحاظ کلر باقی مانده 2/97 درصد محاسبه گردیده که نتیجه این ارقام تحویل آب شرب سالم به شهروندان می‌باشد.

وی در رابطه با واگذاری انشعاب دهی به روستاها گفت: واگذاری انشعابات برای مناطق خارج از محدوده ی روستاها یا در داخل روستاها از آیین نامه ی خاصی برخوردار است که اخیرا برای مناطق خاص و خارج از روستاها قانون انشعابات غیر مجاز ابلاغ گردیده که مصوبه آن در 3الی 4 ماه اخیر اجرایی شده است.

محمدی اقدم در ادامه یادآور شد: بحث خشکسالی و عدم بارش، کاهش سطح آب‌های زیرزمینی و کاهش آبگیری چشمه ها و چاه‌ها باعث بروز مشکلاتی از قبیل جیره‌بندی آب برخی روستاها در تابستان سال جاری شد که سازمان آب و فاضلاب روستایی تمام تدابیر و تلاش‌های خود را جهت بهبود مشکلات کرده است.

وی در خصوص تدابیر بحران آب در تعدادی از روستاها گفت: در حال حاضر 2هزار و 824 روستا در استان وجود دارد که حدود یک هزار 900 روستا تحت پوشش سازمان آب ‌و فاضلاب استان می‌باشد؛ که 33 روستا از روستاهای تحت پوشش، با تانکر آبرسانی می‌شوند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید