10:44|شنبه, اردیبهشت 29 ,1403
تاریخ انتشار: 10 آذر 1396 - 18:53
کد خبر: 7777

حوزه صنعت و تولید در استان ما مشکلات بزرگی دارد/درصدد پیگیری برای راه اندازی خط تولید خودرو در ارومیه هستیم

تلاطم سالهای پیشین بازار، چند برابر شدن نرخ ارز و افزایش تورم باعث شده است تا واحد های تولیدی طبق برنامه شان پیش نروند و نیز برخی واحدهای بزرگ و قوی دوام آورده اند اما اغلب کارخانه ها و تولیدی کوچک در پی تعطیلی هستند که مجلس شورای اسلامی‌ طرحی تحت عنوان ضامن رفع موانع تولید را مصوب کرد که امروز در حال اجراست.

حوزه صنعت و تولید در استان ما مشکلات بزرگی دارد/درصدد پیگیری برای راه اندازی خط تولید خودرو در ارومیه هستیم

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز گفت: حوزه صنعت و تولید در استان ما مشکلات بزرگی دارد که در پی بررسی و برداشتن موانع تولید هستم، متاسفانه تعدادی از واحدهای تولیدی استانمان از تمامی ظرفیت های موجودیشان استفاده نمیکنند و اغلب تعطیل یا نیمه فعال هستند که دلیل عمده آن نیز به چالش های کشوری برمیگردد.


بهادری در ادامه افزود: تلاطم سالهای پیشین بازار، چند برابر شدن نرخ ارز و افزایش تورم باعث شده است تا واحد های تولیدی طبق برنامه شان پیش نروند و نیز برخی واحدهای بزرگ و قوی دوام آورده اند اما اغلب کارخانه ها و تولیدی کوچک در پی تعطیلی هستند که مجلس شورای اسلامی‌ طرحی تحت عنوان ضامن رفع موانع تولید را مصوب کرد که امروز در حال اجراست.


وی اظهار داشت: با اجرای طرح ضامن رفع موانع تولید مسولین امر با حضور خود در تک تک واحدهای تولیدی به بررسی مشکلات آنها می نشینند تا به صورت تخصصی چاره ای برای جلوگیری از تعطیلی و رفع موانع آن تولیدی بیابند؛ چندین دیدار مهم با مدیرکل بانک های کشوری و صندوق توسعه ملی و چندین جلسه با وزارت خانه ها همراه استاندار آذربایجان غربی داشتیم و در صدد برداشتن موانع تولید در استان هستیم.


نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با گلایه از برخی تولیدی ها ابراز داشت: برخی‌ واحد ها که خط تولید خود را تعطیل کرده اند و بازگشت به چرخه تولید را زیان بار دانسته و برایشان توجیه اقتصادی ندارد باید تکلیف خودشان را با شهرک‌های صنعتی مشخص کنند که میخواهند ادامه کار‌ را پایه گذاری‌کنند گه در غیر اینصورت زمینشان را واگذار کنند.


بهادری خبر از تاسیس کارخانه منحصربفرد در ارومیه داد و گفت: در صدد آن هستیم تا با پیگیری کارهای یک سرمایه گذار خط تولید خودرو را در ارومیه راه بیاندازیم به دنبال تجهیزات این بخش از ایتالیا هستیم تا خط اتیلن غرب در واحدهای تولیدی ارومیه نیز شکل بگیرد.
وی همچنین با اشاره به نیروگاه ارومیه افزود: نیروگاه برق ارومیه سرمایه ای بالغ بر ۳۰۰ میلیون دلار را در پی دارد که از جمله سرمایه گذاری های بزرگ در ارومیه محسوب میشود که خود از بزرگترین واحدهای نیروگاهی شمال غرب کشور است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به نزدیک شدن زمان اتمام ریل قطار به ارومیه اظهار داشت: با شنیدن سوت قطار در ارومیه مطمعنا گام های بزرگی در حوزه صنعتی ارومیه نیز برداشته خواهد شد که مسلما شرکت های حمل و نقل ریلی نیز‌تاسیس می شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید