07:20|شنبه, اردیبهشت 29 ,1403
تاریخ انتشار: 10 آذر 1396 - 17:55
کد خبر: 7774

ورود سامانه بارشی به استان از روز سه‌شنبه/پیش‌بینی‌ها نشان‌دهنده کاهش 12 درجه‌ای دمای هوای آذربایجان‌غربی است

از اواخر وقت روز سه شنبه سامانه بارشی وارد استان خواهد شد که تمامی نقاط آذربایجان غربی را با خود درگیر خواهد کرد؛ بارندگی های این سامانه عمدتا به صورت برف بوده و به شکل قابل توجه و خوبی بارندگی خواهد داشت.

ورود سامانه بارشی به استان از روز سه‌شنبه/پیش‌بینی‌ها نشان‌دهنده کاهش 12 درجه‌ای دمای هوای آذربایجان‌غربی است

مهدی صابری رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز؛ در رابطه با پیش بینی ها از وضعیت و تغییرات آب وهوایی آذربایجان غربی در هفته جاری گفت: تا روز دوشنبه هفته جاری جوی پایدار و آرام بر استان حاکم خواهد بود و تا 3 روز آینده پدیده خاصی وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: در شهرهای بزرگ استان همانند ارومیه انباشت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا می تواند رخ دهد و شرایط می تواند برای گروه های حساس تا روز دوشنبه ناسالم باشد.

صابری افزود: خبر خوبی که می توان به مردم آذربایجان غربی رساند این است که از اواخر وقت روز سه شنبه سامانه بارشی وارد استان خواهد شد که تمامی نقاط آذربایجان غربی را با خود درگیر خواهد کرد؛ بارندگی های این سامانه عمدتا به صورت برف بوده و به شکل قابل توجه و خوبی بارندگی خواهد داشت.

 رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی تصریح کرد: اوج فعالیت این سامانه در روز چهارشنبه خواهد بود و از اواخر وقت پنجشنبه این سامانه بارشی از آذربایجان غربی خارج خواهد شد؛ قابل توجه است که از روز جمعه با افت محسوس دمای هوا و یخبندان در سرتاسر استان رو به رو خواهیم بود.

وی در رابطه با تغییرات دمایی هوای استان در هفته جاری گفت: با توجه به بارندگی هایی که وجود دارد سرمای شدیدی در سطح منطقه گسسترش خواهد یافت که بر اساس پیش بینی ها احتمال کاهش 12 درجه ای دما وجود دارد؛ در 24 ساعت گذشته ارومیه در سردترین ساعات 4 درجه زیر صفر و در گرمترین ساعات دمای 10 درجه سانتی گراد را به ثبت رسانید، همچنین پیرانشهر با 12 درجه گرمترین و چالدران با 7 درجه زیر صفر سردترین شهرهای استان در 24 ساعت گذشته بودند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید