12:47|شنبه, اردیبهشت 29 ,1403
تاریخ انتشار: 06 آذر 1396 - 18:04
کد خبر: 7747

سایه سنگین ناامیدی درپروژه های کلانشهر/پروژه تراموا در حد وعده توخالی

 پروژه  تراموا یا رویا از اواخر سال ۹۳ مطرح شد و در سطح شهر نیز مطالعاتی در دیدگان مردم انجام گرفت، پروژه ای که بصورت مکرر در آستانه انتخابات در رسانه‌ها می‌چرخید و بیشتر از سوی مسئولین شهری و شهرداری وعده هایی در قبال اجرایی شدن آن به همشهریان داده می شد، ولی بایستی گفت این وعده ها بعد از گذران روزهای طولانی در حال خاک خوردن است و هنوز در حد مطلوبی یا هیچ به وقوع نپیوسته است تا بتواند نقطه عطفی و جای امیدی برای همشهریان باشد.

سایه سنگین ناامیدی درپروژه های کلانشهر/پروژه تراموا در حد وعده توخالی

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، شهرها و مناطق برای توسعه و آبادانی نیاز به مدیریت و برنامه ریزی مناسب با شرایط همه جوانب آن محیط دارد تا بتواند با این برنامه ریزی های هدفمند شهر را به سوی آبادانی پیش ببرد.
در وهله اول بایستی مشکلات شناسایی شده و برای رفع هر یک راهکار و اقداماتی متناسبی را تعبیه کرد
ارومیه نیز از این امر مستثنی نیست و با وجود یدک کشیدن عنوان کلانشهر می توانست با برنامه ریزی صحیح به عنوان مکانی توریستی  و گردشگری به عمران و آبادانی مطلوبی برسد؛ اما این قصه  سر درازی دارد با مشاهده جای جای این شهر غریب متاسفانه شاهد مشکلات بسیاری هستیم.
 فقدان بسیاری از امکانات یک کلانشهر و نبود حتی یک مکان تفریحی مناسب گویای وضعیت نامناسب تفریح مردم است؛ از هر چه بگذریم ارومیه نماهای بسیاری برای مشاهده دارد همچون نمای وحشتناکی از صف های تو در توی خودروها در تمامی خیابان ها و صدای بوق و جیغ خودروهای کوچک و بزرگ این منظره را تایید می‌کند.
یکی دیگر از این نماهای بسیار پویا و غمگین  پروژه‌های نیمه کاره و وعده‌های توخالی مسئولین شهری است که هر از گاهی بخاطر چندین رای مردم وعده هایی در حد رویا و آرزو بیان می‌کنند تا خود را به میز ریاست برسانند، گاه دیده شده پروژه ای عظیم با سرمایه گذاران خارجی کلید خورده و کلنگ زنی می‌شود و بعد از آن اقدامی صورت نگرفته است حتی آنقدر به آن محل نظارت نشده است که آن کلنگ با روبان قرمز خود در زمین برهنه تنها مانده است.
در میان همه پروژه های ناتمامی که با اجرایی شدن گام مهمی برای جلوگیری از مشکلات ترافیکی مطرح شده سرزبان مردم می‌چرخید چیزی نبود جز پروژه تراموا.
 این پروژه یا رویا از اواخر سال ۹۳ مطرح شد و در سطح شهر نیز مطالعاتی در دیدگان مردم انجام گرفت، پروژه ای که بصورت مکرر در آستانه انتخابات در رسانه‌ها می‌چرخید و بیشتر از سوی مسئولین شهری و شهرداری وعده هایی در قبال اجرایی شدن آن به همشهریان داده می شد، ولی بایستی گفت این وعده ها بعد از گذران روزهای طولانی در حال خاک خوردن است و هنوز در حد مطلوبی یا هیچ به وقوع نپیوسته است تا بتواند نقطه عطفی و جای امیدی برای همشهریان باشد.
چرا مسئولین در زمان انتخابات با بهره برداری از شرایط پروژه مذکور نوعی میتینگ تبلیغاتی برای خود ساخته و با استفاده از وعده تراموا برای خود شعاری پررنگ و لعاب ساختند اما تاکنون ادعایشان بی محابا تهی و پوچ مانده است؟.
در این میان با خبرهایی مواجه می شویم که بهت و حیرتمان را چندین برابر می‌کند، اخباری با مضامینی همچون کلنگ زنی بیان شد ولی عملا اجرا نشد؛ این اخبار هر چه بیشتر صحت بازی با شعور و احساسات مردم را از سوی مسئولین تایید می‌کند.

اخباری درباره تراموا از سوی مسئولین منتشر شد:
سیروس ذاتی معاون حمل و نقل و ترافیک شهری در گفت و گو با پایگاه خبری باریش نیوز ادعا کرد: هرگز کلنگ زنی تراموا رخ نداده است و امسال در پی کلنگ زنی تراموا هستیم.
پیری عضو شورای شهر ارومیه در گفت و گو با باریش نیوز گفت: متاسفانه بعد از گذشت ۴ سال از شعار تراموا این امر محقق نشده است به دلیل اینکه  با شورای چهارم در برنامه ریزی اختلاف داشتیم؛ که برای مثال اگر مسیر کوتاهی از میدان انقلاب به سمت میدان ولایت فقیه مطالعه و اجرا می شد امروز تراموا افتتاح می شد و در بافت مرکزی شهر شاهد این آلودگی زیستی نبودیم، اگر برنامه ریزی هایمان بر اساس توانایی و ظرفیت هایمان بود امروز وعده هایمان عملی می شد.
اخبار مذکور از سوی مسئولین ما را متوجه  می سازد که تراموا جز وعده ای اغواگرانه در زمان انتخابات بیش نبوده است، اما کاش امکانی بود که مسئولین امر را متوجه می کرد که وعده دروغ پیگرد قانونی داشته و لطفا وعده توخالی ندهید.
از سوی حسین بخشایش عضو شورای شهر ارومیه نیز بیان شده است: مطالعات طرح احداث تراموای ارومیه به اتمام رسیده و  در سال ۹۶ کلنگ احداث آن بر زمین زده شده است که در سال ۹۸ راه اندازی خواهد شد.
اکنون بایستی منتظر ماند و دید که این پروژه کی به تحقق خواهد پیوست.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید