15:28|شنبه, اردیبهشت 29 ,1403
تاریخ انتشار: 05 آذر 1396 - 05:26
کد خبر: 7743

سبک مدیریت سنتی یا جدید؛ چالش آذربایجان غربی

در حال حاضر استان آذربایجان غربی در شرایط مطلوبی به سر نمی برد و در اکثر زمینه ها با مشکلات عدیده ای مواجه است؛ در سالهای اخیر مدیران ارشد استانی به طور پیاپی در پست خود ابقا شده اند اما همین سکون و رکود در عرصه مدیریتی استان سبب شد تا با وجود تلاش های مسئولان سابق عملا هیچ اتفاق تازه ای در سطح استان رخ ندهد.

سبک مدیریت سنتی یا جدید؛ چالش آذربایجان غربی

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز استان آذربایجان غربی از جمله استان‌هایی است که دارای موقعیت خاص و منحصربفرد نسبت به استان های دیگر می باشد. این شرایط ویژه به سبب تنوع فرهنگی استان و همچنین همجواری با سه کشور همسایه‌ی ایران است که آذربایجان غربی را دارای برخی امتیازات و ویژگی های خاص نموده است. ویژگی هایی که در صورت بهره مندی و مدیریت صحیح می تواند سبب پیشرفت استان در زمینه های گوناگون گردد. در عین حال اگر به درستی از ظرفیت های مزبور استفاده نگردد، چه بسا خود این ظرفیت ها به جای ایجاد فرصت، ایجاد تهدید کند و همین امر سبب رکود و عقب ماندگی آذربایجان غربی شود.
شوربختامه استان آذربایجان غربی در حال حاضر از نظر توسعه یافتگی در شرایط مطلوبی به سر نمی برد و با مشکلات عدیده ای روبرو است. در سالهای متمادی مدیران زیادی با سلایق فکری و سیاسی در استان حضور و ایفای نقش نموده اند که در جهت مدیریت خود اقداماتی نیز انجام داده اند که این اقدامات برخی مفید و برخی بی اثر مانده است. در حالت کلی می توان مشکل اساسی‌ای که استان ما از آن رنج می برد را مشکلات مدیریت سنتی در برخی مقاطع در سطح استان عنوان کرد که همین مشکل سبب شده استان آذربایجان عربی از رکود و سکون در عرصه های مختلف مدیریتی رنج ببرد.
طبیعی است که هر استانی برای بهبود شرایط خود نیازمند تغییرات بنیادین در مدیریت کلان خود می باشد تا در راستای همین مدیریت بتواند در تحقق اهداف خود و پیشرفت، گام های مثمر ثمری را بردارد. لذا با توجه به شرایط پیچیده استان ما و بحران ها و مشکلاتی که در استان با آن روبه رو است شاید ایجاد برخی تغییرات بتواند حائز اهمیت باشد و سبب خروج از بحران فعلی استان شود.
باتوجه به رزومه کاری و سابقه استاندار جدید آذربایجان غربی و حضور ایشان در وزارت خارجه و مسئولیت سیاسی دکتر شهریاری در صنعتی ترین کشور اروپا، می توان امیدوار بود که شاهد تغییرات عمده ای در سطح استان باشیم. این تغییرات به نوبه ی خود می تواند سبب تغییر مدیریت سنتی استان و جاری ساختن خون جدید در رگهای استاننیز بشود. امری که از سوی استاندار کنونی که شایسته ترین و توانمندترین فرد برای این تغییرات می باشد، دور از ذهن نخواهد بود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید