13:32|شنبه, اردیبهشت 29 ,1403
تاریخ انتشار: 03 آذر 1396 - 23:30
کد خبر: 7736

در حیطه تامین اجتماعی کم بودن پوشش بیمه‌ای بزرگ ترین مشکل استان است

یکی از مشکلات بزرگ در این زمینه کم بودن پوشش بیمه‌ای در استان می‌باشد به صورتی که پوشش بیمه در کل کشور 50 درصد بوده ولی در استان ما به 37 درصد رسیده است.

در حیطه تامین اجتماعی کم بودن پوشش بیمه‌ای بزرگ ترین مشکل استان است

مقصود مقدمی کیا رئیس اداره تامین اجتماعی استان آذربایجان غربی در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز گفت: تعداد کسانی که در سطح استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند حدودا  368 هزار نفر بیمه شده اصلی و 1میلیون و 200  نفر بیمه شده اصلی و تبعی می‌باشند، سازمان‌ها مکلف هستند حق بیمه کارگران را هر ماه واریز نمایند تا برای آن‌ها بدهی تخصیص نگردد.
وی ادامه داد: خدمات تامین اجتماعی را می‌توان به دو گونه‌ی کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم کرد که در خدمات کوتاه مدت شامل؛ ایام بیماری، بیکاری، کمک‌های درمانی، هزینه‌های پروتز و ایام بارداری  می‌باشد؛ خدمات بلند مدت نیز شامل مستمری بازماندگان و از کار افتادگان است.
 
مقدمی کیا در رابطه با مشکلات بیمه خاطرنشان کرد: در این راستا باید کارفرما، کارگر و دولت هم سو باهم پیش روند و با تامل زیاد در این زمینه و پرداخت حقوق کارمندان به صورت کامل از بروز مشکلات جلوگیری نمایند، البته بیمه شدگانی که به تامین اجتماعی بدهکار می‌باشندباید سریعا نسبت به پرداخت حق بیمه و جریمه دیر کرد آن اقدام نمایند در غیر اینصورت با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهند شد که یکی از مشکلات بزرگ در این زمینه کم بودن پوشش بیمه‌ای در استان می‌باشد به صورتی که پوشش بیمه در کل کشور 50 درصد بوده ولی در استان ما به 37 درصد رسیده است.

رئیس اداره تامین اجتماعیدر پایان سخنان خود متذکر شد: مردم در صورت بروز مشکل با مراجعه به یکی از شعبه‌های ما این امر را حل نمایند زیرا مشاوران آزاد نه تنها این مشکل را کمتر نکرده بلکه به آن می‌افزاید.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید